×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زنگ خطر گاز! / ناترازی از زمستان به تمامی ماه‌های سال سرایت کرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، با آغاز فصل زمستان و کاهش دما، به طور طبیعی میزان مصرف گاز در بخش‌های مختلف کشور مخصوصا بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا می‌کند. به دلیل افزایش زیاد مصرف در ماه‌های سرد سال و ثابت بودن روند تولید گاز در این ماه‌ها، در میزان عرضه و تقاضای آن ناترازی ایجاد شده و میزان تقاضا و مصرف از تولید و عرضه پیشی می‌گیرد. در نتیجه کشور در این ماه‌ها دچار کمبود و ناترازی فصلی شده و با مشکل مواجه می‌شود.

به دلیل وجود ناترازی فصلی، در سال‌های گذشته در چهار ماه سرد سال به مشکلاتی مواجه بودیم و همچنین نیروگاه‌ها برای تامین نیاز خود مجبور به استفاده از مازوت و گازوئیل بودند که با ایجاد آلودگی هوا، به محیط زیست نیز آسیب جدی وارد می‌کرد. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میزان مصرف گاز کشور در سال گذشته حدود ٢۴١ میلیارد مترمکعب بوده که در هشت ماه گرم و چهار ماه سرد سال، متوسط مصرف روزانه به ۵٩٧ و ٧٨٢ میلیون مترمکعب رسیده است. در سال ۱۴۰۱، به طور متوسط در سه ماه سرد سال روزانه ۲۲۵ میلیون متر مکعب و در سردترین ماه سال نیز روزانه ۳۱۵ میلیون متر مکعب ناترازی وجود داشته است.


نکته‌ای که در این گزارش قابل توجه و تامل است، سرایت ناترازی گاز از فصل سرد سال به تمامی ماه‌ها در سال ۱۴۰۱ است. طبق این آمار، به طور میانگین روزانه ۱۲۳ میلیون متر مکعب در کل سال ناترازی وجود داشته است. این اتفاق خبر از وجود بحران ناترازی گاز در آیند‌های نه چندان دور در تمام روز‌های سال دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo