×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت مراکز بازسازی ذخایر آبزیان مصوبه طلایی سفر ریاست محترم جمهور به هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان هرمزگان، مصوبه احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان های قشم، بندرلنگه و جاسک را سه مصوبه طلایی برای شیلات و استان هرمزگان خواند.

وی با بیان اینکه امید داریم بتوانیم با بهره‌برداری از این مراکز بازسازی ذخایر آبزیان گامی مهم در بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان برداریم افزود: جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی‌رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره‌گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت‌ها و اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

بارانی گفت: با حمایت استانداری، سازمان شیلات ایران و پیگیری و تلاش شیلات هرمزگان با توجه به نیاز استان مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در لنگه، قشم و جاسک در نظر گرفته شده است و مراکز بازسازی ذخایر آبزیان ظرفیتی ویژه برای صنعت آبزی پروری و همچنین بازسازی ذخایر آبزیان است.

در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان شیلات ایران گفت: استان هرمزگان با برخورداری از رتبه اول تولیدات شیلاتی، تنها از یک مرکز بازسازی ذخایر در منطقه کلاهی-میناب برخوردار است که با این شرایط افزایش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای هرمزگان یک ضرورت است.

شهریار رستمی مساحت پروژه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بندرلنگه را بالغ بر ۹۷ هزار متر (نزدیک ده هکتار) خواند و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید و رها سازی پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بندرلنگه از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری است و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .

رستمی مساحت پروژه مرکز باز سازی ذخایر قشم را بالغ بر هشت هکتار خواند و تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی در سال را دارد و پیش بینی اعتبارمورد نیاز برای اجرای این طرح نیز ۱۰۰ میلیارد تومان خواند که اعتبار این طرح از محل سفرهای استانی ریاست جمهور تامین می شود‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo