×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
بندر ابوموسی در سفر رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد

 به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین عباس‌نژاد افزود: بندر چندمنظوره ابوموسی شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ها‌ و دیوار پیرامونی یکی از طرح‌های شاخص و آماده بهره‌برداری در دومین دور سفر رییس جمهوری است.

وی ادامه داد: این طرح مردم محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۶,۵ متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مزیت‌های اصلی این طرح به افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه اقتصادی جزیره و افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال رفت و آمد در آب‌های پیرامونی این منطقه اشاره کرد.

عباس‌نژاد گفت: بندر ابوموسی به عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌‎تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

  وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر، افزود: ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

 به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: کار ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده شامل بخش‌های برج کنترل تردد دریایی، امداد و نجات دریایی، امور دریایی بندر و  فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo