×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اجرای برنامه های تعمیراتی منسجم، هدفمند و فشرده با اتکا به توان داخلی در واحدهای نیروگاه بندرعباس

به گرارش تجارت جنوب آنلاین، ناصر اسکندری با حضور در محل پروژه تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار شماره یک نیروگاه بندرعباس افزود: در حال حاضر ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی در کشور مشغول به تامین برق مورد نیاز مشترکان هستند که برای تامین قطعات، تعمیرات، سرویس و ارتقای آن‌ها مشکلی در داخل نداریم.

وی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف تاسیساتی و اطلاع از روند تعمیرات اساسی واحدهای آن، نیروگاه بخار بندرعباس را به لحاظ برخورداری از کارکنان و متخصصانی با توانمندی و دانش فنی بالا، جزو نیروگاه‌های شاخص کشور برشمرد و از تلاش‌ها و زحمات آنان برای خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به شرایط سخت کاری در تابستان بسیار گرم و طاقت‌فرسا در این نیروگاه اضافه کرد: مشکلات و نیازمندیهای پرسنل و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات، با توجه به تامین برق ۴۰ درصدی برق استان توسط این نیروگاه، اولویت اصلی وزارت نیرو است و توجه به نیروی انسانی نیروگاه را از اولویتهای شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی برشمرد و ابراز امیدواری کرد، تا با حداکثر ظرفیت عملی ۱۰۰۰ مگاواتی در تابستان سال آینده در مدار تولید باشد.

اسکندری تصریح کرد: به منظور حصول اطمینان از کارکرد مناسب واحد‌های حرارتی در دوره اوج بار، همه ساله پس از پایان اوج مصرف برق در اوایل پاییز، انجام تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحد‌های مختلف حرارتی در نیروگاه‌های خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد، که در تابستان امسال با پایان یافتن به موقع تعمیرات، شاهد تولید حداکثری تولید برق در نیروگاهها بودیم.

ناصر اسکندری با تاکید بر اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، تصریح کرد: با تلاش فرزندان غیور این سرزمین، ایران توانسته است در میان پنج کشور برتر سازنده توربین‌های نیروگاهی جهان قرار گرفته و در دنیا به عنوان سازنده قطعات نیروگاهی با فناوری پیشرفته شناخته می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در ادامه این بازدید عنوان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم بالغ بر ۱۲ هزار قطعه تخصصی نیروگاهی توسط متخصصان این مجموعه تولید شده که این انجام این اقدامات حدود دو ‌میلیون‌ دلار صرفه‌جویی ارزی در پی ‌داشته است.

داریوش محمودی افزود: نیروگاه بندرعباس در سطح کشور و استان هرمزگان، با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در تولید برق سیر صعودی داشته و با حداکثر توان و ظرفیت توانسته است ۱۷ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی، طی دولت سیزدهم تولید و به شبکه سراسری برق تزریق کند.

محمودی با اشاره به افزایش ۱۰۰ هزار کیلووات توان تولید برق نیروگاه بندرعباس به دلیل انجام به موقع و منظم تعمیرات و اقدامات اصلاحی در واحدهای ۶‌ گانه نیروگاه، اظهار داشت: براساس برنامه زمان‌بندی شده در طول این مدت ۶ هزار و ۹۰۰ ساعت تعمیرات دوره‌ای واحدها، هشت هزار و ۳۷۳ ساعت مربوط به تعمیرات نیمه‌اساسی و ۱۴ هزار و ۲۸۹ ساعت تعمیرات اساسی در طول ۹ مورد تعمیرات اساسی و دوره‌ای در این نیروگاه صورت گرفته است.

وی افزود: این میزان تعمیرات شامل انجام پروژه‌های ضروری جهت رفع محدودیت واحدهای بخار و گازی و تاسیسات کمکی نظیر تعمیرات اساسی آب‌شیرین‌کن‌ها، تعویض لوله‌های اکونومایزر بویلر، شستشوی شیمیایی و تعویض موردی لوله‌های کندانسورها، تعویض تعدادی از لوله‌های آسیب‌دیده بویلر و همچنین تعویض بسکت‌های لانگستروم واحدها و تعویض پره‌های آسیب‌دیده توربین LP بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo