×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قطب‌نمای فعالیت‌های فرهنگی باید به سمت خداوند تنظیم شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده عصر پنجشنبه همزمان با دومین روز از پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی که در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که ۳۵ درصد مساحت کل کشور را مناطق ساحلی و دریایی تشکیل داده است، اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار آبی و اشراف به ۲ دریای خلیج‌فارس و عمان شرایط بسیار ویژه‌ای نظر ظرفیت‌های دریایی دارد.

وی چشم‌انداز ظرفیتی استان هرمزگان را با وجود توسعه جزایر و توسعه سواحل مکران بسیار گسترده دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی و مجموعه‌های مختلف استان هرمزگان باید برای ترویج گفتمان اقتصاد دریا محور و شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، موفقیت در فعالیت فرهنگی را در گروی الهی بودن هدف و اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: جهت کار باید روشن باشد و قطب‌نمای کار فرهنگی باید به سوی خدا تنظیم شود، کارهای فرهنگی را به صورت جمعی انجام دهید و خداوند متعال نیز کار تشکیلاتی را مقدم بر کار انفرادی می‌داند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده بیان کرد: یکی از مصادیق کار جمعی، شوراها هستند و یکی از مشکلاتی که امروز شوراها در تصمیم‌گیری دارند همین است که اصول و قوانین حاکم بر کار جمعی را نپذیرفته‌اند، لذا در عقبه تاریخی که می‌نگریم، در کشور ما نتوانسته‌ایم تصمیمات اصلی را که فصل الخطاب است، به صورت جمعی انجام دهیم.

وی افزود: در آثار علمی جوامع اسلامی اکثر کارها فردی بوده است و توفیقات ما در ورزش‌های انفرادی نیز بیشتر بوده است که این امر نشان دهنده لزوم توجه به تقویت روحیه فعالیت تیمی است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امروز باید کار شورایی و مشارکت در خرد جمعی همدیگر و پذیرش حقیقت را در جامعه ترویج دهیم، اظهار کرد: نتیجه اقدامات فرهنگی در دراز مدت قابل لمس خواهد بود به همین جهت در اتخاذ تصمیمات و سیاست‌گذاری به این مهم باید توجه داشت.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: برخی از اعضای شورا که وارد پارلمان شهری می‌شوند نیازمند آموزش قبل از خدمت هستند و لازم است دوره آموزشی قبل از ورود به شورا را بگذرانند تا کارها عالمانه‌تر و جدی‌تر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت علی‌رغم اقدامات و کارهای فراوانی که انجام داده است اما در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: دولت بخش ناچیزی از عملکرد خود را برای مردم تبیین کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo