×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در هرمزگان برگزار شد + فیلم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرشاد محمدی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره، استفاده از ظرفیت هنر در اشکال مختلف و حضور هنرمندان،نویسندگان و شاعران در این رویداد ملی بود.

وی افزود: این رویداد بزرگ در جهت تبیین سیره رضوی علیه السلام است و مردم هرمزگان به ائمه معصومین بویژه حضرت رضا علیه السلام ارادت خاصی دارند.

فرشاد محمدی در ادامه بیان داشت : قالب هنری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با محوریت کتاب نادانی دشمن ماست شامل احادیثی از امام حسن عسکری(ع) بود که مورد استقبال خوب هنرمندان و اعضاء کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان عنوان کرد: باتوجه به مودت و برادری میان اهل سنت و تشیع در هرمزگان، می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و در سیزدهمین دوره جشنواره، علاوه بر نشر و ترویج سیره رضوی ، در بخش ویژه به زندگی پیامبر اعظم (ص)پرداخته شده و آثار فاخری در این حوزه خلق گردد.

فرشاد محمدی گفت: امیدواریم که با هم افزایی با ارگانهایی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش، حوزه علیمه و سایر دستگاههای فرهنگی و همچنین حمایت های رسانه ای بتوانیم با برنامه ریزی های خوب شاهد مشارکت بالا و تولید محتواهای هنری با کیفیت باشیم و بتوانیم در سطح ملی حضور گسترده تری بیش از سالهای گذشته داشته باشیم.

در ادامه سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری با اشاره به اهمیت جلب مشارکت مردم، بیان داشت: جامعه ای اگر بخواهد به رشد و بالندگی اقتصادی و شاخص های توسعه ای دست پیدا کند، نیازمند رسیدن به توسعه اجتماعی است که مهمترین و اصلی ترین مولفه توسعه اجتماعی ،سرمایه اجتماعی می باشد.

وی در ادامه گفت: از عوامل مهم پیشرفت یک جامعه ،بحث افزایش سرانه مطالعه است که به دو عامل بستگی دارد، اول اینکه مردم وقت شان را به مطالعه اختصاص دهند و دومین عامل این است که مسئله کتاب و کتابخوانی به عنوان یک نیاز اساسی در سبد مصرف زندگی مردم قرار داده شود.

سپیده جوادی با بیان اینکه هر رویدادی که مردم در آن به نحوی مشارکت داشته باشند باعث همبستگی اجتماعی می شود و به تبع آن به شاخص های توسعه اجتماعی هم دست پیدا خواهد کرد، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های بسیار خوبی که کتابخانه های عمومی دارند و جشنواره کتابخوانی رضوی که با هدف ترویج فرهنگ سیره معصومین(ع) بویژه خاص منور رضوی که ما ایرانیان قرابت خاصی به حضرت رضا(ع) داریم، شاهد همبستگی اجتماعی باشیم.

گفتنی است جشنواره کتابخوانی رضوی در جهت تبیین سیره معصومین علیه السلام بویژه حضرت رضا (ع) می باشد و در دوازدهمین دوره آن بیش از ۱۹ هزار هرمزگانی در این جشنواره حضور داشتند که ۷ نفر به عنوان برگزیده ملی و ۱۸۷ نفر به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند.

در پایان مراسم از برگزیدگان ملی و استانی با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo