×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رعایت تقویم ممنوعیت صید آبزیان/ ممنوعیت ویژه صید ماهی حلوا سفید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت تقویم ممنوعیت صید آبزیان به ویژه در راستای حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده گفت: در راستای رعایت این تقویم و به ویژه در فصل صید حلوا سفید واحدهای عملیاتی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در سراسر صید گاه ها ی استان به صورت شبانه روزی حضور خواهند داشت.

مسعود بارانی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

وی حمایت همگانی از برخورد با صید و صیادی غیر مجاز را لازمه و ضرورت حفظ ذخایر آبزیان خواند و اظهار داشت: مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کاستی ها در بحث نیروی انسانی، منابع و تجهیزات و … سعی کرده است با بهره گیری از نو آوری، خلاقیت و استفاده از همه ظرفیت های موجود با جدیت بیشتری در مسیر کنترل صید گاه ها و مقابله با صید غیر مجاز عمل کند.

بارانی در این نشست با اشاره به تقویم ممنوعیت صید در سال ۱۴۰۳ گفت: صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال ، صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳، صید میش ماهیان نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده ممنوع است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد بر اساس این تقویم ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است و صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد: هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت صید جرم محسوب می شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

مسعود بارانی اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات در این یگان در کنار گستردگی نوارساحلی هرمزگان،برخورداری این استان از بزرگترین ناوگان صیادی کشور ، بیشترین صیاد و بنادر صیادی در سطح کشور گفت: حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران و همچنین ایجاد آرامش دریا در حوزه صید و صیادی از مهمترین وظایف این یگان است که با تعصب و تلاش مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کمبود و کاستی ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

بارانی در این جلسه بر عزم همگانی در حفظ و حراست از منابع و ذخایر آبزیان دراستان تاکید کرد و گفت: بدون شک حراست از ذخایر ارشمند آبزیان مهم ترین وظیفه نیروهای این یگان است.

وی افزود: شماره تلفن ستاد یگان استان ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ به ویژه دراین ایام آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo