×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فروش صنایع دستی قشم از مرز ۲۴ میلیارد ریال فراتر رفت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ابراهیم رستم گورانی در این زمینه اظهار داشت: از آغاز تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان سیزدهمین روز فروردین جاری)، ۷۱ هزارو ۱۱۵ مورد بازدید توسط گردشگران از غرفه‌های عرضه صنایع دستی در سطح جزیره قشم انجام شده که مبلغ فروش این هنرهای دست بانوان جزیره به رقم ۲۴ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال رسید.

وی ادامه داد: بیشترین فروش‌ صنایع دستی در سه روز از مجموع ۱۸ روز تعطیلات گذشته به ترتیب به روزهای پنجم فروردین با دو میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، چهارم فروردین با دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و هفتم فروردین با دو میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال مربوط می‌شود.

به گفته رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم؛ کمترین فروش صنایع دستی هم به سه روز ۱۳ فروردین با ۲۷۳ میلیون ریال، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ با ۴۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۲۸ اسفند با ۵۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مربوط می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: بیشترین بازدیدها از غرفه‌های عرضه صنایع دستی بانوان جزیره جهانی قشم هم به ترتیب به پنج فروردین با ۹۸ هزار و ۹۸۱ مورد، شش فروردین با ۹۲ هزار و ۲۴ و چهار فروردین با ۸۷ هزار و ۱۷۰ بازدید مربوط می‌شود و کمترین بازدیدها هم به ۲۵ اسفند۱۴۰۲ با ۱۷ هزار و ۳۲۷ مورد، ۲۶ اسفند با ۱۹ هزار و ۲۸۹ و ۱۳ فروردین ماه با ۲۳ هزار و ۲۵۱ مورد بازدید مربوط می‌شود.

رستم گورانی از گلابتون دوزی، زری بافی، عود سازی، حصیر بافی، صنایع دستی دریایی، شک بافی، البسه محلی، برقع دوزی، خوس دوزی، لنج مینیاتوری، و نقش حنا به عنوان بخشی از توانایی‌های بانوان جزیره جهانی قشم در خلق آثار صنایع دستی نام برد.

جزیره جهانی قشم با ظرفیت منحصر بفرد تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه و صنایع دستی زیبای بانوان هنرمندش، در طول میزبان انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای جهانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo