×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فعالیت‌های شیلات محور طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مدیرکل شیلات هرمزگان با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و معاونین وی در راستای ارتقای همکاری ها و فعالیت ها دیدار کردند.

مسعود بارانی در این دیدار با اشاره به اینکه پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان همواره به عنوان بازوی توانمند علمی شیلات در پیشبرد اهداف و فعالیت های شیلاتی استان مطرح بوده است تصریح کرد: بدون شک تداوم فعالیت های شیلاتی به ویژه در حوزه صید و صیادی و آبزی پروری نیازمند بهره مندی از فعالیت های این پژوهشکده است.

بارانی با بیان اینکه فعالیت های شیلات محوری طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان است تصریح کرد:لازمه تداوم این روند بدون شک بهره گیری بیشتر از فعالیت های تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت های موسسات و مراکزی همچون پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تبادل دانش و تخصص به ویژه در مسیر فعالیتهای صید و صیادی و توسعه تکثیر ماهیان دریایی و حرکت در مسیر رسیدن به خود کفایی در این مهم را از برنامه های بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خواند.

مسعود بارانی گفت: توسعه تکثیر ماهیان دریایی باعث تکمیل چرخه پرورش ماهیان دریایی در قفس می شود .

در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه شیلات استان صورت گرفته است گفت: بدون شک فعالیت های تحقیقاتی شیلات بخش قابل توجهی از فعالیت های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را به خود اختصاص داده است.

مرتضوی فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده در قالب بخش بوم شناسی (اکولوژی دریا)، زیست شناسی و ارزیابی ذخایر آبزیان، تکثیر و پرورش آبزیان، تکنولوژی فرآوری آبزیان، ژنتیک آبزیان و بهداشت و بیماریهای آبزیان را از اهم فعالیت های این پژوهشکده خواند و افزود: بی شک پاسخ به نیاز های پژوهشی در فعالیت های شیلاتی از اهم برنامه ها و اهداف پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.

گفتنی است در این دیدار ضمن بیان گزارشی مختصر از عملکرد و برنامه ها، نیازهای پژوهشی بخش شیلات مورد بررسی قرار گرفت و اولویت بندی گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo