×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۹۷ درصدی صادرات منطقه آزاد قشم در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، محمدمنصور عظیم زاده اردبیلی افزود: رشد ۵۰ درصدی صادرات را از لحاظ ارزش دلاری پیش بینی می کنیم.

عظیم زاده اردبیلی، عنوان کرد: ۵۰۵ میلیون دلار صادرات داشته ایم که بخش عمده آن مربوط به صادرات نفتی بوده است.

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از محورها و سرفصل های مهم عملکردی جزیره جهانی قشم هاب نفت و انرژی است  در سال جاری با رشد ۵۰ درصدی از لحاظ ارزش دلاری و همچنین با توجه به افزایش تولید و ظرفیت های صادراتی نفتی و میعانات را پیش بینی می‌کنیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، یادآور شد: تراز  تجاری در سال ۱۴۰۲ معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

عظیم زاده اردبیلی، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه گذاری فرآیند ایجاد کمیته سرمایه گذاری و تسهیل تولید و کمیته رفع موانع تولید در سازمان منطقه آزاد طراحی شده است.

وی، توضیح داد: کمیته سرمایه گذاری این امکان را فراهم می کند که نحوه انعقاد قرارداد و استعلام را از حوزه های ذیربط به کمترین زمان خود تسریع بخشد و نهایتا زمانی که سرمایه گذار خارجی و داخلی وارد جزیره می شود تا زمان عقد قرارداد و تحویل زمین برای شروع و جذب سرمایه گذاری به حداقل خود برسد.

این مسئول، مطرح کرد: در حوزه صنعت با افزایش ۲۵  درصدی اشتغال و در حوزه سرمایه گذاری برای صدور مجوزها با افزایش ۱۹  درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، بیان داشت: در بحث ثبت شرکت ها که یکی از شاخص های مهم برای میزان فعالیت های اقتصادی است؛ رشد ۱۱  درصدی داشتیم.

وی، ادامه داد: در حوزه اصناف در بخش صدور مجوزهای صنفی افزایش بالغ بر ۶۶ درصد عملکرد داشته‌ایم.

عظیم زاده اردبیلی، اضافه کرد: در حمل و نقل و ترانزیت به لحاظ تردد خودرو، مسافر و شناور افزایش ۲۷ درصدی را در سال ۱۴۰۲ تجربه کردیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: عملا آنچه که از شاخص های کلان عملکردی حوزۀ اقتصادی و سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ با یک رویکرد مستمر و پویا روبه رو است، امید است در سال جاری با همین شیوه افزایش عملکردی را تجربه و شاخص های از پیش تعیین شده را محقق کنیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo