×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
باید حافظ مناطقی همانند کوه گنو باشیم

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از بندرعباس، حبیب مسیحی تازیانی در حاشیه کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی ویژه مدیران صنایع هرمزگان، ضمن تبریک هفته زمین پاک، افزود: شعار امسال در هفته زمین پاک «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» است. ما در این خصوص برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در زمینه حفظ محیط زیست و استفاده نکردن از پلاستیک برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی‌های خوبی شکل گرفته است. در همین راستا در مدارس آموزش‌هایی برای دانش آموزان برگزار شده است.

مسیحی با اشاره به موضوع مدیریت پسماند، بیان داشت: در زمینه مدیریت پسماند نیز آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌های برنامه‌ریزی شد که به صورت مستمر در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان بسترهای مناسبی در جهت توسعه کشور و به ویژه اقتصاددریاپایه دارد اما در کنار تمامی موارد توسعه‌ای باید حفظ محیط زیست و اکوسیستم در نظر گرفته شود. زیرا با مدیریت صحیح و اصولی محیط زیست، برنامه‌های توسعه به موفقیت خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، افزود: در زمینه مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات لازم انجام شده است. از این ۴۸ شهر، ۴۱ شهر می‌تواند از اعتبارات کشوری مطالبه و در زمینه سیاست‌های تصویب شده حرکت کند.

وی بیان داشت: در عرضه نظارات و مدیریتی محیط زیست در نسبت سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲، رشد تقریبا ۲٫۵ برابری داشته‌ایم و در کشور در جایگاه پنجم قرار داریم.

مسیحی ضمن اشاره به جایگاه پنجم در کشور، گفت: در همین راستا برنامه‌های متعددی در جهت نظارت بیشتر و توسعه مدیریتی داریم که علاوه‌بر تاثیرگذاری در محیط زیست و اکوسیستم، جایگاه رتبه‌ای ما را نیز افزایش خواهد داد.

وی با تاکید بر اجرای تمامی سیاست‌های حوزه مدیریت پسماند، گفت: در استان ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تمامی سیاست‌های حوزه مدیریت پسماند را اجرایی کنیم تا در این زمینه با هیچ گونه مشکلی مواجه نشیم.

وی در پایان گفت: ما مردم باید در حفظ محیط زیست و مناطق مهمی چون کوه گنو کوشا باشیم، زیرا این مناطق به دلیل نزدیکی بهش هر به عنوان محل تفریح مردم مورد استفاده است و از طرفی به عنوان یک منطقه محیط زیستی دارای ارزش بسیاری است به همین دلیل باید در استفاده از این مناطق احتیاط لازم را انجام دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo