×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نهمین یادواره شهدای ورزشکار هرمزگان برگزار شد + فیلم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه چهارشنبه در نهمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان اظهار داشت:  محفل شهدای قهرمان  و پهلوان ما است که با نثار خون خود که توانستند حقیقت زندگی را برای ما معنا کنند. شهدای بهترین الگوی برای جوانان ما هستند وخیلی از همین جوانان که زتدگی شهدا را مرور می کنند قطعا به حقایقی دست پیدا خواهند کرد که  برای نسل امروز ناگفته های زیادی را دارد.

وی با بیان اینکه ما خیلی از قصه های غربت این غریبان  شهید نمی دانیم، افزود:  شهید آوینی در کلامی از زبان شهیدان می گوید که شهدا می گویند اگر می خواهید قصه ما را  بدانید،  قصه واقعه کربلا را مرور کنید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با طرح این سوال که فلسفه یادواره شهدا چیست؟ بیان کرد: حقیقت این است که این محافل و یادواره ها  برای ما انسان‌های  که نفس می کشیم است  که درس های بزرگ بدانیم، ادامه داد: چه شعائری بالاتر از زنده نگه داشتن یاد شهدا، یعنی چراغ های راهنمایی هستند که ما را به مقصد راهنمایی می‌کنند و قران کریم ما را به این سمت فرا می خواند.

وی گفت: یادواره شهدا همان شعائر است که  شهدا یک فرهنگ را حمل می کردند که در همین یادواره ها باید  فرهنگ ایثار، شهادت،انسانی و فضیلت زنده نگه داشته شود وکنگره شهدا نیاز ما است و ما باید کسب فیض و نور از این انوار مطهر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: این یادواره شهدا از دل همین جوانانی که همسن شهدا بودن کادر آینده نظام جمهوری اسلامی در میان همین یادواره ها ساخته شود، برای اینده نظام ، ظهور، چه ارزشی بالاتر از اینکه   سربازی گیری از میان جوانان کمک دهند.

عبادی زاده ادامه داد: چه جوانانی  که در جمع محافل نورانی شهدا راه زندگی  و حقیقت را پیدا کردند ما اینجا جمع شدیم تا میثاق نامه  شهدا را بار دیگر تجدید پیمان کنیم. و در همین محافل با قلب امضا کنیم و راه شهدا را دنبال خواهیم کرد.

عبادی زاده عنوان کرد: نسل جوان نیاز به الگوی صادق دارند که باید در همین  یادواره پیدا کنند و این روزهای  که راه بر بسیاری از جوانان ما  مشتبه می شود و به دنبال الگو های کاذب هستند  و شهدا  الگو صادق و اسوه  زندگی ما هستند.

وی گفت : دشمنان ما این روزها بیکار ننشستند و می خواهند، فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه اسلامی را به فراموشی بسپارند و موج عظیم تبلیغات دشمن  گواه این حقیقت است که علیه شهدا و آرمان شهدا و فرهنگ شهید است.

 امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه  شهدا منبع تولید قدرت هستند، تاکید کرد:  قدرت نظامی جمهوری اسلامی شهدا هستند و اقتدار آفرین و مقتدر هستند که باید دشمن بترسد.

عبادی زاده عنوان کرد: ما  امروز همان کاری می کنیم که  زینبیون کردند و که راه شهدا و پیام شهدا و  ارزش ها  را به نسل اینده انتقال دهند.

خادمی مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: از باب ادب خیر مقدم ویژه به همه ورزشکاران استان هرمزگان و مسئولان استانی و شهرستانی در این جمع شهدای حضور دارند را مایه افتخار و مباهات است.

وی افزود: برنامه ای که در پیش روی داریم نهمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان است که به همت سازمان بسیج ورزشکاران و سپاه امام سجاد( ع) هرمزگان و ناحیه سپاه بندرعباس برگزار شده است.

 مظفر مهری خادمی با بیان اینکه در این برنامه وزین  از ۵۰  خانواده شهدا دعوت شده است، افزود : در استان هرمزگان ۲۴۳ شهید ورزشکار وجود دارد که برکت برای ورزشکاران استان ما هستند.

وی اظهار کرد: در راستای این یادواره  در شهرستان‌ها  نیز برنامه‌های بسیار خوب فرهنگی در حال رقم خوردن است که با همت عزیزان و زحمت‌کشان در سراسر استان در حال برگزاری است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان در پایان از همه ورزشکاران و دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره شهدا تقدیر و تشکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo