×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهردار رودان برکنار شد/سرپرست شهرداری  با رای مثبت همه اعضای شورا انتخاب گردید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت جاودان شهردار رودان  با چهار رای موافق استیضاح اعضای شورای این شهر برکنار شد. بهم ماه ۱۴۰۱بود که خبر برگزاری جلسه طرح سئوال از شهردار این شهر رسانه ای شد و پس از آن همواره مسایل و مشکلاتی در حوزه مدیریت شهری در فضای مجازی مطرح می شد اما با گذشت بیش ازیکسال کش و قوس سه شنبه ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۳ ، طرح استیضاح شهردار در جلسه، مطرح و سرانجام با چهار رای موافق و یک رای مخالف شهردار این شهر از کار برکنار شد.

ده روز پس از برگزاری جلسه طرح سئوال ازحجت جاودان  شهردار وقت رودان ، جلسه استیضاح براساس قوانین موضوعه با حضور اعضای شورای شهر و شهردار  برگزار شد . در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید ، حجت جاودان توضیحات تکمیلی را ارائه کرد و در نهایت شورای شهر وارد شور شدند و با ۴رای از مجموع ۵رأی ،به ادامه فعالیت جاودان به عنوان شهردار پایان دادند . اعضای شورای اسلامی شهر رودان در همین جلسه با ۵رأی از مجموع ۵عضو ، پرویز روشی را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کردند .

اولویت شورای شهر رودان خدمت بهتر به شهروندان است

ولی اله واحدی عضو شورای اسلامی رودان با تأیید خبر فوق گفت : وظیفه ذاتی شورای شهر انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری است و این وظیفه را قانون برعهده شوراها نهاده است .پس اگر در انجام این وظایف کوتاهی شود یعنی به قانون عمل نشده،پس اعضای شورای اسلامی شهر با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهرداری چنین تصمیمی را اتخاذ کردند . طبیعتا اخلاق حکم می کند که از تلاشهای و اقدامات شهردار سابق قدردانی نموده و برای وی آرزوی موفقیت نماییم

عضو شورای اسلامی شهر رودان در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص پیگیری امورات دیگر توسط شورا افزود : در قبال مسائل و مشکلات شهر هم در این مدت پیگیری‌های لازم صورت گرفته است .درحوزه های زیر ساختی ،مشکلات آموزشی ،ورزشی ،بهداشت و درمان همواره سعی شده صدای مردم باشیم.و درخواست های شهروندان را به مسئولان مربوطه انتقال داده و جلسات متعددی هم در حوزه هایی که عرض شد با متولیان برگزار شده است .

واحدی  برخی انتقادات در خصوص زمان استیضاح شهردار و اینکه مدت زیادی تا پایان کار شورا نمانده است را محترم دانست و تصریح کرد : درخصوص طرح سئوال از شهردار محترم همه ما اعضای شورا هم خود را و هم مجموعه شهرداری را به پرهیز از ایجاد حاشیه و تنش متعهد کردیم .حالا اینکه در این مدت چه کسانی این مسئله  را رعایت کردند و چه کسانی نه ،لازم به توضیح نیست و شهروندان شریف قضاوت خواهند کرد.

بهرحال شورا حق دارد هر زمانی لازم باشد از حق قانونی خود استفاده کند برای اینکه شهروندان از خدمات بهتری بهرمند شوند ..طرح سئوال از سال ۱۴۰۱تا امروز بارها اتفاق افتاده و تذکراتی که لازم بوده ،داده شده است . کما اینکه در بهمن ۱۴۰۱ با ارائه توضیحات شهردار اعضا به اتفاق بر ابقا شهردار و دادن فرصت سه ماهه رای دادند .در این جلسه هم اعضا پاسخ های مبسوط شهردار را شنیده و مورد ارزیابی قرار داده اند . اطمینان می دهیم اولویت شورا خدمت بهتر به شهروندان است .

عضو شورای اسلامی شهر رودان در خصوص جوابیه ای که شهردار (جاودان ) به سئوالات یازده گانه شورا در گروههای مجازی منتشر کرده ،   اضافه کرد : شهروندان شریف رودان  یقین بدانند نقدهایی که درقالب سئوال آمده بدور از هر غرض ورزی است و منطبق با عملکرد شهرداری است .

البته جناب شهردار و همکاران گرامی شان هم هر زمان ،شورا سئوالی داشته همکاری لازم را داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد .ما متعهد به شهروندان هستیم و اگر کوتاهی صورت بگیرد هم درپیشگاه خداوند و هم مردم عزیز مسئولیم . در خصوص پاسخ های ارائه شده وی در فضای مجازی احتمالا اینگونه صلاح دانسته اند اما ما در جلسه ای که بیش از سه ساعت طول کشید پاسخ های مبسوط شان را شنیدیم و با ارزیابی پاسخ ها و انطباق آن با عملکرد به جمع بندی لازم رسیدیم . البته من این پاسخ ها را ندیده ام و نمی توانم در باره آن نظری بدهم .

وی در پایان با اشاره به انتخاب سرپرست شهرداری با رای مثبت همه اعضا گفت : سه گزینه مطرح شد و بحث های جدی هم پیرامون گزینه ها انجام شد ، طبیعتا داشتن تجربه ، سوابق کاری در حوزه شهرداری ، تسلط بر امور،شناخت از مسایل و مشکلات شهری  و موارد دیگر لحاظ شد که در نهایت سرپرست شهرداری  انتخاب گردید . زمان کمی به پایان کار شورا باقی مانده است و این اتفاق نظر نشان داد که همه اعضای شورا برای ارائه خدمت شایسته به شهروندان و جبران کاستی ها دغدغه دارند . انتظار هم از سرپرست شهرداری اینست که با وفاق و همدلی و همت مضاعف برای توسعه و آبادانی شهر رودان تلاش کنند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo