×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
ظلم مضاعف در حق دانش آموزان هرمزگانی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احمد مــرادی نماينده مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از منطقه بندي جديد سهميه كنكور ١٣٩٩ اظهار داشت: قانون گذار و دولت براي برقراري عدالت آموزشي ميان مناطق برخوردار و كم برخوردار اقدام به منطقه‌بندي آزمون كنكور کرده است و در همين راستا بندرعباس منطقه دو و شهرستان‌هاي هرمزگان در منطقه سه اين رتبه‌بندي قرار گرفته اند.

وی ابراز داشت: متاسفانه مطلع شدم اخيراً استان‌هاي برخوردار كشور با لابي‌گري خودشان را هم رتبه استان‌هایی مانند هرمزگان کرده‌اند كه اين امر از عجايب كنكور و ظلم آشكار در حق دانش آموزان هرمزگاني است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان عنوان کرد: بر اساس سهميه بندي قبل اگر يك دانش‌آموز هرمزگاني رتبه ٧٠٠ کنکور را كسب مي‌كرد به راحتي در دانشگاه روزانه شيراز پذيرفته مي‌شد، اما الان با رتبه ٣٠٠ هم اين امكان وجود ندارد.

مرادی تشریح کرد: مصداق ديگر اين بي عدالتي در اين است كه اگر دانش آموز سمناني رتبه ٤٨٥ را كسب کند به راحتي در دانشگاه شهيد بهشتي پذيرفته خواهد شد، اما دانش‌آموز بندرعباسي با رتبه ١٥٠ هم امكان قبولي ندارد.

مرادي با انتقاد از لابي گري ساير استان‌ها در اين زمينه گفت: برخي ديگر از استان‌هاي كشور با وجود آمار قبولي‌هاي بالا در كنكور خودشان را با استان‌هاي ضعيف تر هم تراز کرده اند.

وی گفت: طبق بررسي كه بنده يك‌ماه فرصت داريم تا از قطعي شدن اين بي عدالتي جلوگيري كنيم به همین جهت از استاندار و ساير نمايندگان استان درخواست دارم همراهي كنند تا بتوانيم از تضييع حق دانش آموزان هرمزگاني جلوگيري كنيم.