×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید 5 هزار و 900 تن ماهی در قفس در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین؛ محسن یکتاپور با بیان اینکه علرغم تمام موانع و مشكلات و تحريمهاي ظالمانه این میزان تولید 500 تن بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته  است تصریح کرد:اکنون چهار واحد پرورش ماهی در قفس در استان با ظرفیت تولید سالانه 6 هزار تن فعال است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت هرمزگان برای تولید پرورش ماهی در قفس 113 هزار تن است، افزود: شانک و سوف دریایی از جمله گونه هایی است که در قفس پرورش داده می شود.

معاون مجری توسعه پرورش ماهی در دریا سازمان شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: هرمزگان اولویت نخست این بخش در کشور است که ظرفیتهای مناسبی دارد.

علی ایزدی افزود: شناسایی پهنه های مناسب برای پرورش ماهی در دریا، تسهیلات بانکی، بازاریابی، مطالعات اولیه وبومی کردن تجهیزات از جمله اقداماتی است که برای رونق بیشتر این بخش در حال اجراست.

وی گفت: به سرمایه گذاران این بخش با توجه به میزان تولید تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

در ادامه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت:علرغم صدور مجوز تكثير و پرورش ماهيان دريايي به ميزان كافي بدليل مشكلات و موانع موجود هنوز نتوانسته به اهداف توسعه اي برنامه كشور برسد كه اين موانع و مشكلات شامل عدم تامین بچه ماهی به مقدار كافي و واردات از خارج كشور ، واردات قفس و تجهيزات جانبي  و عدم تخصيص ارز دولتي و عدم تامين اعتبارات كافي حمايتي دولتي براي انتقال دانش فني ،  آموزش  و تحقيقات در تكثير و پرورش ماهيان دريايي مي باشد كه تولیدکنندگان پرورش ماهی در قفس و شيلات با آن مواجه است

عبدالرسول دریایی افزود: با همه مشكلات موجود تلاشهاي زيادي براي توسعه اين صنعت انجام شده و ٥٠ قفس در اين استان توسط بخش خصوصي در دريا مستقر شده و در حال توليد مي باشند اما نيازمند حمايت بيشتر توسط بانكها ،سازمان مديريت و برنامه ريزي و ساير ارگانها ي مرتبط مي باشد.

وی افزود: هرمزگان با دارابودن بیش از 2 هزار كيلومتر نوار ساحلی و ٢٣ بندر صیادی بعنوان بنادر پشتيبان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس دارد.و در صورت راه اندازي ١١٣٠٠٠ تن ظرفيت سنجي انجام شده حدود ٤٠٠٠ شغل بطور مستقيم  براي مردم استان ايجاد خواهد شد .همچنين در راستاي حمايت از صيادان عزيز و كاهش فشار بر ذخائر آبزيان دريا به تعاونيهاي صيادي استان مجوز پرورش ماهي در قفس داده شده است.

گفتی است این نشست با برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی در قفس برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صنعت همراه بوده است.

برچسب ها :