×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مردم هرمزگان احتکار را به سامانه «سجام» گزارش کنند

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به ضرورت پیشگیری فوری از سوء استفاده‌های احتمالی از موضوع شیوع بیماری کرونا از قاطعیت دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد با گرانفروشان و محتکران لوازم بهداشتی خبر داد.

علی صالحی روز در نشست پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی، نوسانات قیمت، گرانفروشی و احتکار موجب تحمیل فشارهای اقتصادی و تنگ‌شدن عرصه بر مردم و مصرف‌کنندگان شده است، تشدید نظارت‌ها بر مراکز عرضه اقلام بهداشتی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برشمرد.

وی در این راستا تشدید نظارت‌ها و افزایش بازرسی‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: گشت‌های ویژه بازرسی، تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان نظارت بر بازار فعال شده و در حال نظارت بر قیمت‌ها هستند.

رییس ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی هرمزگان همچنین با اشاره به نقش مؤثر سازمان بازرسی در این رابطه اظهار داشت: این سازمان بازوی توانمند دستگاه قضایی در مقابله با جرایم اقتصادی است.

صالحی ابرازداشت: چنانچه دستگاههای متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

رییس شورای قضایی هرمزگان یادآور شد: در گام نخست، تعزیرات حکومتی و دیگر سازمانهای متولی تنظیم بازار باید از بعد نظارتی به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کرده و همزمان دستگاه قضایی برخورد قاطع و بدون اغماض با گرانفروشان و اخلالگران در بازار عرضه لوازم بهداشتی، دارو و دیگر مایحتاج عمومی را در دستور کار ویژه خود قراردهند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه احتکار، گرانفروشی و افزایش کاذب در قیمت اقلام بهداشتی و دارو، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی http://sajam.scpd.ir  گزارش کنند.

برچسب ها :