امنیت شغلی خبرنگاران در اولویت قرار گیرد
به گزارش تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان در پیامی به مناسبت هفته خبرنگار بر ضرورت حفظ شأن ،کرامت و جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه تاکید کرد.
در این پیام آمده است:
۱۷مرداد که می آید ،پرده از چهره کریه جهل زدوده می شود . ماهیت آنان که برای مقابله با آگاهی بخشی عمومی ،شمشیر از رو بسته ، به جنگ منادیان شفافیت و بیرق داران حقیقت بر می خیزند ،عیان می گردد . شهادت شهید صارمی مستندترین سند حقانیت خبرنگاران و فعالان رسانه است . یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و خبرنگاران آسمانی را گرامی می داریم و به روان پاک شان درود می فرستیم . هفته خبرنگار فرصت ذی قیمتی برای ارج نهادن به تلاش فعالان عرصه ای است که در مسیر اطلاعرسانی جان را در طبق اخلاص می نهند ، از جنگ تحمیلی تا جنگ ۱۲روزه ، از حوادث مترقبه تا غیر مترقبه ،مجاهدت اهالی رسانه در جهت خبررسانی صحیح ، سریع و دقیق ،زدودن خرافه و شایعه ، کنار زدن نگرانی و دلهره از خون خویش مرکب ساختند،جانانه ایستادند تا حقیقت نگاشته ، ثبت و منتشر گردد . عصر حاضر را عصر ارتباطات می نامند از آن جهت که روایت رویدادها مسیر قضاوت افکار عمومی را تعیین می کند . در حوادث ، نبردها ، رویدادها، روایتگری اهالی رسانه ،تلقی و نگرش جامعه را می سازد .اینجاست که برجستگی نقش و رسالت خبرنگار و فعال رسانه نمود پیدا می کند . حکمرانان در جوامع مختلف به این نتیجه رسیده اند که اولا ایجاد مانع در اطلاعرسانی شفاف برگ برنده در نظام حکمرانی نیست و درثانی جوامعی به توسعه پایدار می رسند که رسانه های قدرتمند و قوی داشته باشند . لذا برای تحقق اهداف ،ایجاد اعتماد عمومی ، استقرار امید و برداشتن شکاف دولت ملت راهی هموارتر از توسل به رسانه ها نیست.
فعالان رسانه هرمزگان در زمره نجیب ترین ، شریفترین ، صادق ترین و محجوب ترین خبرنگاران کشور هستند . آنان که بی توقع چشمداشت در هنگامه حادثه ،در خط مقدم حضور دارند . خبرنگاران هرمزگانی متخلق به اخلاق حرفه ای هستند و مهمترین هدفشان توسعه این خطه زرخیز است ، افق دیدشان به سمت روزهای روشن و فردای بهتر برای ساکنان دیار نخل و شرجی است . کمک به کارآمدی بیشترو حمایت از تلاش و مجاهدت خبرنگاران باید اولویت مدیران باشد . این حقیقت روشن را باید پذیرفت که امروز جهان بی خبرنگار و رسانه قابل تصور نیست . لذا باید تلاش آنان را ارج نهاد و در جهت حفظ حرمت و برخورداری شان از امنیت و آرامش گام برداشت . انتظار از دولت وفاق که با شعار شفافیت پای عرصه خدمت نهاده ، اینست که با بررسی عالمانه ،موانع سد راه اطلاعرسانی شفاف را برداشته وبا شناسایی اشکالات ، ارتباط دولت رسانه را تقویت کند . حفظ منزلت فعالان رسانه ،کمک به تحقق امنیت شغلی ، عدالت درتوزیع اطلاعات و درانداختن طرحی نو در حل مسایل و مشکلات خواسته های بحق جامعه رسانه ای است و تردیدی نیست که می توان با همدلی ، همراهی و اراده جمعی به توسعه پایدار جامعه امیدوار بود . می توان با تقویت پل ارتباطی مردم و مسئولان ،امید و اعتماد عمومی را افزایش داد.
انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با گرامی داشت یاد و خاطره شهداو درگذشتگان عرصه رسانه ،از تلاش و مجاهدت خبرنگاران ، عکاسان ، مدیران،سردبیران ، دبیران ، تصویر برداران ، موزعین ، عوامل فنی و اجرایی این عرصه در سراسر کشور ، فعالان رسانه ای استان هرمزگان و علی الخصوص اعضای فرهیخته این تشکل قدردانی می نماید .امید که در دولت وفاق شاهد بهبود شرایط اقتصادی و حرفه ای، رفع دغدغه های امنیت شغلی فعالان این عرصه وتداوم فعالیت رسانه ها باشیم.ومردم نجیب ایران در آرامش و آسایش باشند.


















ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰