×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت و تعویض باندل‌های اکونومایزر در نیروگاه بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، داریوش محمودی عنوان کرد: واحد یک بخار این نیروگاه به‌دلیل ضعف و نشتی در لوله‌های اکونومایزر بویلر، به‌طور میانگین هر دو هفته یک‌بار به مدت ۳ روز از مدار خارج می‌شد، که این موضوع علاوه بر کاهش تولید، موجب صرف هزینه تعمیراتی و افزایش ساعت کارکرد نیروی انسانی شده بود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد بیش از ۳۰ درصد از باندل‌های اکونومایزر مسدود شده که تبادل حرارت در اکونومایزر بویلر را به‌شدت پایین آورده و موجب افزایش سوخت مصرفی شده و نشتی در این لوله‌ها تاثیرات مخربی را بر روی تجهیزاتی مانند لانگستروم و جی آر فن به‌همراه داشت.

وی تصریح کرد: باندل‌های اکونومایزر، در مسیر آب تغذیه بویلر هستند که از هیترهای فشار قوی شارژ شده و خروجی آنها به سمت درام بالا است و تعویض آنها موجب تولید برق مستمر و پایدار و افزایش تبادل حرارت در بخش بویلر شده و کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان را درپی خواهد داشت.

لازم به ذکر است: هدف از تعمیرات اساسی این واحد، رفع موانع تولید برای بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان سال آینده بوده که طبق برنامه زمان‌بندی مدت‌زمان انجام این عملیات ۱۲۰ روز است و پس از به‌مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo