×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قشم درنگاه برخی مسئولان اولویت اول نیست

به گزارش تجارت جنوب آنلاینغلامعباس شمس الدینی؛ ۲۱مرداد ۱۴۰۲ در اقدامی بدیع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم میزبان خبرنگاران استان و فعالان رسانه ای قشم بود.

برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری نوین، نشست صمیمی، طرح نقد و نظر خبرنگاران و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان رسانه حاضر از جمله برنامه هایی بود که اجرا شد. این ویژه برنامه با همکاری بسیج رسانه استان و روابط عمومی و اموربین الملل منطقه آزاد قشم برگزار گردید.

عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در این نشست، با تقدیر از نقش خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگاران نقش انکار ناپذیری در ارتقای آگاهی عمومی و آموزش جامعه دارند و در روشنگری اذهان عمومی اثرگذارند.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم افزود:  قشم  یک جزیره ملی و فراملی است که برای خلق ثروت جزیی از استان محسوب می‌شود. لذا باید همه در تعامل و ارتباط قوی در شناساندن ظرفیت‌های آن گام برداریم.

پیغامی، رسانه و ارتباطات را پایه شکل گیری روابط انسانی دانست و گفت: آسیب شناسی حوزه خبر و رسانه در ایران نشان می‌دهد که حوزه خبر، درگیر حکمت نظری است. درحالی که باید خلق واقعیت توسط خبرنگاران صورت پذیرد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار همکاری بیشتر رسانه های استان شد و افزود: دغدغه ما آشنایی بیشتر آحاد مردم با ظرفیت های قشم به عنوان یک فرصت و ثروت مغفول مانده برای استان است و انتخاب مدیر روابط عمومی از نیروهای توانمند استان، مبتنی بر نگاه سازمان به زیست بوم هرمزگان بوده است.

 

فعال سازی پنجره های خلق ثروت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین قشم را پیشران حرکت توسعه ای استان دانست و خاطر نشان کرد: قشم ویژگی های منحصر بفردی که تا به حال به آن‌ها پرداخت نشده، فراوان دارد. تردید نکنید فعال سازی پنجره‌های خلق ثروت در جزیره به تحول و توسعه کل استان منجر خواهد شد.

پیغامی از اقتصاد دریاپایه به عنوان مهم ترین اقتصاد خلق ثروت در سال‌های پیش رو یاد کرد و افزود: توسعه اقتصاد دریاپایه می تواند حداقل ۲۳ کسب و کار را برای استان خلق کند طبیعتا ایجاد و توسعه این کسب و کارها انقلابی در اشتغال و اقتصاد استان ایجاد می‌‎کند.

وی ادامه داد: قشم می تواند با داشتن بندر تجاری کاوه یا توسعه بانکرینگ خود که یک کانون ثروت ساز است، به هاب اقتصاد دریاپایه کشور تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: فقط سوخت رسانی (یک مجتمع خدماتی و رفاهی برای کشتی‌های عبوری) می‌تواند به تنهایی ثروت بزرگی را برای استان به ارمغان بیاورد و بندر تجاری کاوه با داشتن ظرفیت‌های خدادادی همچون عدم نیاز به لایروبی، حوضچه آرامش با عمق آبخور بسیار بالا، ظرفیتی منحصر بفرد برای استان است.

پیغامی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد که برخی مدیران، قشم را در اولویت نمی‌بینند که آسیب آن، متوجه جزیره نشینان و ساکنان هرمزگان می‌شود. همراهی اصحاب رسانه برای معرفی ظرفیت‌های ویژه قشم و کمک به تولید ثروت در این منطقه و استان یک ضرورت انکار ناپذیر است و آماده هستیم در این راستا تعاملات و آموزش‌ها را گسترش دهیم.

در این نشست، جمعی از فعالان رسانه هرمزگان و قشم در خصوص راههای تقویت ارتباطات، دغدغه و مشکلاتی که جامعه محلی درگیر آن هستند، نقطه نظرات خود را مطرح کردند. همچنین در این برنامه یک روزه از اصحاب رسانه استان تجلیل به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo