×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای حفظ هر تمدن و جامعه‌ای باید ایثار و فداکاری ترویج داده شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، عبدالرضا یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: برای حفظ هر تمدن و جامعه ای باید ایثار و فداکاری در ابعاد مختلف ترویج داده شود.

وی بیان کرد: فرهنگ اگر از نسلی به نسل دیگر منتقل شود فقط بحث فداکاری در جنگ نیست و در تمام ابعاد زندگی انسانها سرو کار دارد که اگر ایثار در نسل های گذشته اتفاق افتاده موجب پیشرفت یک جامعه شده اگر منتقل به نسل های بعدی نشود مطمئن باشید آن نسل در موضوعات مختلف با مشکلاتی مواجه می شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان ادامه داد: فرهنگ ایثار و گذشت اجتماعی این نیست که بگوییم فقط در راستای شهادت است بلکه شهادت جزئی از بزرگی آن است اینکه انسان از لحاظ بزرگی به مرحله ای رسیده که حاضرند جان خود را هم نثار جامعه کنند مانند جانبازانی که وجود دارند.

یوسفی عنوان کرد: در همین راستا سعی ما بر این بوده که از جامعه ایثارگری استفاده کنیم در راستای کاری خودمان زیرا هر چه داریم از اینها هستند و اهداف و ارزش های شهدا و ایثارگران را باید بتوانیم به جامعه بشناسانیم. وی اظهار داشت: سه تشکل داریم یکی بنام پیام آزادگان که معمولا برنامه های خود را اعلام می کنند و جلساتی را با آنها برگزار می کنیم که نظرات و پیشنهادات خودشان را در مسیرهایی که بابت آزادگان عنوان می کنند را دنبال کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تشکل دیگری داریم بنام تشکل پیام آوران ایثار که در اصل تعدادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر در طول این سالها آموزش دیدند به صورت تخصصی و مدارکی هم دریافت کردند که پیام آوران و رایتگران جبهه و جنگ هستند در مراسمات و یادواره ها و جلسات حضور دارند و جنگ را روایتگری می کنند و خاطرات خود و مسائلی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشه را بازگو خواهند کرد.

یوسفی گفت: تشکل جانبازان قطع نخاع کمری ۷۰ درصد که این عزیزان هم تشکلی هستند که برنامه ها و مسائل و پیشنهادات خودشان را با ما در میان می گذارند. وی تصریح کرد: علاوه بر آن برای اینکه بتوانیم در برنامه های کاری خودمان حرکت دیگری را انجام دهیم به صورت تخصصی و علمی، معمولا کارگروه های تخصصی و علمی در بنیاد شهید تشکیل شده مانند کارگروه تالیف و تدوین کتاب، شورای مشورتی نخبگان که از ۴۲ نفر نخبه فرزندان و خانواده های شاهد و ایثارگر تشکیل شده که از لحاظ علمی به درجه بالایی رسیدند و در موضوعات اختراع و مقالات علمی و هنری به ما کمک می کنند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اذعان داشت: کمیته های مختلف ورزشی داریم که از نمایندگان ایثارگر هستند و در رشته های فوتسال و شنا و… داریم که از خانواده های شاهد و ایثارگر هستند و ما را در رسیدن به اهداف بنیاد شهید همراهی می کنند. یوسفی بیان داشت: خانواده های شهدا و ایثارگران دارای تخصص در زمینه های هنری از قبیل تئاتر و فیلمسازی و یادواره ها در قالب کمیته هایی همکاری می کنند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ به دنبال این هستیم دو مستند فاخر۳۰ دقیقه ای به اتمام برسانیم یکی مستند شهدای ترور استان هرمزگان و مستند مادران شهدای جاویدالاثر است و یکی هم با مشارکت صدا و سیما و بنیاد شهید در راستای ساخت مستند فاخر شهیده فاطمه نیک که سعی داریم در هفته دفاع مقدس و یا آبان ماه اینها را روی پرده نمایش سینما ببریم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توانستیم کتابی را برای چاپ آماده کنیم در خصوص سردار شهید عبدالحسین عمرانی که یکی از شهدای بزرگ استان هرمزگان و معلم بودند که در سال ۱۴۰۲ رونمایی می شود و نیز ۵ کتاب در حوزه کودک و نوجوان از خاطرات آزادگان سرافراز در امسال آماده می شود که امیدواریم بتوانیم این کتابها را به مرحله تالیف برسانیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: در بخش تاریخ شفاهی که به صورت حضوری فیلمبرداری و ثبت و ضبط می شود و خاطرات و رشادت های آنها به صورت کلیپ آماده و در همایش ها عرضه می شود که در این حوزه ۷۲۰ مورد به اتمام رسیده است.

یوسفی افزود: جانبازان ۷۰ درصد هم ۶۵ مورد فیلمبرداری ضبط و به اتمام رسیده است که در بخش همسران شهدا ۳۵۰مورد تاکنون انجام شده و در حال حاضر طی دستورالعمل سال جاری، بخش ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد هم شروع شده که تا این لحظه ۲۳۰مورد آماده گردیده است و در حال حاضر مجموعا ۱۳۶۵ مورد تاریخ شفاهی ضبط شده از جانبازان داریم.

وی خاطرنشان کرد: سایت نوید شاهد استان هرمزگان به صورت اینترنتی در سایت ها، فعالیت های خود را انجام می دهد که افراد می توانند همه مطالب و فیلم ها و آثار مکتوب و مستندات و خاطرات مربوط به ایثارگران و جانبازان و آزادگان و خانواده های شهدا را مشاهده کند که هر روز در حال بروزرسانی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: در بخش سرود تفاهم نامه هایی داریم مانند تفاهم نامه با کانون مساجد استان هرمزگان در بخش تولید سرود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امیدواریم بتوانیم با این تفاهم نامه ها با صدا و سیما و اداره کل ارشاد استان هرمزگان وسپاه ببندیم.

یوسفی افزود: آماده سازی ۱۲۰ تابلوی کاشی کاری منقش به تصاویر شهدا در جزیره هرمز داشتیم که در شهر بندرعباس و شهرهای دیگر هم در حال آماده سازی است که به متراژ ۳۶۰ مترمربع در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی خواهد شد. وی بیان کرد: برنامه ریزی داریم در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۲۰ مراسم ملی و مذهبی در مراسمات مختلف مانند سوم خردادماه سالروز ورودازادگان سرافراز و هفته دفاع مقدس، روز شهدا و مراسمات دیگر را تا پایان سال به اجرا برسانیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان عنوان کرد: حدود ۷۲۰ نفر دانشجو و ۸۷۰ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر تحت پوشش داریم که بنیاد شهید در راستای اهداف خود، هزینه شهریه تحصیلی می دهد و برگزاری کلاس های تقویت بنیه علمی، ارائه خدمات مشاوره های تحصیلی، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی خارج از استان مانند شهرهای مشهد و قم مقدس و رامسر مراکزی است که طبق سهمیه ای به بنیاد شهید اعلام می شود و متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: همچنین اردوهای یک روزه ای داریم در درون استان که از ادارات شهرستان های تابعه استان هرمزگان استفاده می شود که اینها هم در قالب علمی و تفریحی، زیارتی در درون استان صورت می گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در پایان گفت: در بخش ورزشی مراکز تمرینات ورزشی داریم و تمرینات فوتسال و تیراندازی و دارت در حال حاضر در حال فعالیت هستند و نیز مسابقاتی را در طول سال برگزار می کنیم که برترین های تیمی و فردی مشخص می شود برای اعزام به مسابقات کشوری و بعد از کسب مقام در آینده تجلیل و حمایت می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo