×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روایت کردن خوبی‌های مردم نوعی تبلیغات اسلامی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت الاسلام محمد قمی روز دوشنبه در مراسم تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی هرمزگان، اظهار داشت: حضور در این جمع، فرصتی برای قدردانی از خادمان مردم و خادمان اسلام است.

جنگ سنگین تبلیغاتی، جز جهاد تبیین علاجی ندارد

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زمانه‌ای که مقام معظم رهبری در مجموعه تعابیر یک ساله خود، بر جنگ سنگین تبلیغاتی یا پروپاگاندا تاکید داشته‌اند، این جنگ تبلیغاتی راهکاری جز جهاد تبیین ندارد.

یکی از ظلم‌هایی که به مردم ما می‌شود و دشمن هم از ابزارهای رسانه‌ای خوب بهره می‌گیرد، این است که تصویر مردم ما را دقیق به خودشان نشان نمی‌دهندوی افزود: ریشه «تبیین» کتاب الهی است، «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ»، حق را باید گفت؛ ما عهد می‌کنیم با مردم صادقانه حرف بزنیم و غیر آنچه که حق و حقیقت می‌یابیم از منبع قرآن چیزی نگوییم.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه ما فهم واضح مان از کتاب الهی این است که حجاب حکم الهی است، نمی‌خواهیم این را مخفی کنیم، اما برای گفتن همین حقیقت هم باید به جنگ روایت‌ها و تصویری که در ذهن جامعه شکل می‌گیرد توجه نمود، تصریح کرد: یکی از ظلم‌هایی که به مردم ما می‌شود و دشمن هم از ابزارهای رسانه‌ای خوب بهره می‌گیرد، این است که تصویر مردم ما را دقیق به خودشان نشان نمی‌دهند.

وارونه نمایی حقایق مردم ایران در رسانه‌های دشمن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: هنرمندانه روایت کردن حضور مردم عزیزی که در ۲۲ بهمن در سراسر کشور و همین بندر عباس به صحنه آمدند، یک وظیفه است.هنرمندانه روایت کردن حضور مردم در ۲۲ بهمن یک وظیفه است وی افزود: خیلی‌های دیگر هم هستند که دل در گرو خوبی‌ها دارند و به هر دلیلی ممکن است نیامده باشند، ولی همین افرادی که آمده‌اند خیلی قابل توجه و چشم‌گیر است، و از سوی دیگر خوبی‌های مردم را روایت کردن خودش تبلیغات اسلامی است.

وی یادآور شد: همان زمان که مرحوم شهید حقانی سازمان تبلیغات اسلامی را راه اندازی کردند، مرحوم امام فرمودند «تبلیغات اسلامی همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آنها است».

خوبی‌های خود مردم را برای مردم باید روایت کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر در محل سکونت مردم ببینید کاسب درستکاری هست، معلم درستکاری وجود دارد، بانوی صالحه محترمی هست که مراقب همسایه‌ها است، این خوبی‌های خود مردم را برای مردم باید روایت کرد، اظهار داشت: اگر اینجا کوتاهی کردیم، ممکن است صدماتی بخوریم. شیطان یکی از کارهایی که می‌کند این است که تصویر جامعه را مخدوش به خودش تحویل می‌دهد.

خوبی‌هایی که در جامعه هست را باید نشر داد و روایت کرد و لازمه‌اش این است که روحانیت سر رشته‌دار تبلیغ شودحجت الاسلام قمی با بیان اینکه خوبی‌هایی که در جامعه هست را باید نشر داد و روایت کرد و لازمه‌اش این است که روحانیت سر رشته‌دار تبلیغ شود و بقیه عناصر مردمی در تبلیغ و کار فرهنگی جدی گرفته شوند، تصریح کرد: از دانش آموزان دبیرستانی در این عرصه می‌توان بهره گرفت، مثل کار خوب «دختران حاج قاسم»؛ این دانش آموزان بسیار خوش ذوق، در تصویر و روایت خوبی‌های مردم می‌توانند مؤثر واقع شوند.

اهتمام ویژه‌ای به استان هرمزگان مدنظر است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زحمات حجت الاسلام انصاری، از تلاش‌های وی در مدیریت تبلیغات اسلامی استان هرمزگان تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام قمی یادآور شد: با اطمینان می‌گویم یکی از بهترین مدیران کل استانی که می‌خواستم به تهران ببریم را بهبه هرمزگان فرستادیم چون اینجا را مهم می‌دانیم و جدی گرفته‌ایم. اهتمام ویژه‌ای به این استان مدنظر است و امید است این استان در احیا و ترویج فرهنگ دینی پیشرو باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های بزرگی که تاکنون انجام شده ادامه می‌یابد و ما می‌خواهیم یک گام جلوتر برویم و این استان ظرفیت‌هایی قابل توجهی در خود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo