×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محل استقرار کارگران فصلی بندرعباس پس از سال‌ها بلاتکلیفی، افتتاح شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،اسماعیل حاجی زاده در حاشیه بهره‌برداری از محل استقرار کارگران فصلی بندرعباس گفت: مرکز ایست کار برای کارگران فصلی و مهاجر در سطح شهر بندرعباس بوده که گاهی حضور آنان در سطح شهر مزاحمت‌هایی برای شهروندان ایجاد می‌کرد.

اسماعیل حاجی زاده افزود: برای حل مسأله و کاستن از مشکل‌های شهروندان در سال ۹۶ از شهرداری خواسته شد زمینی برای ساماندهی این افراد اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: این مجموعه با هزینه خانه کارگر بر روی زمینی که شهرداری در اختیار قرار داده احداث شده است و کارگران در این مرکز حضور یافته و شهروندان با این مرکز تماس گرفته و کارگران به آن‌ها معرفی می‌شود.

رییس خانه کارگر هرمزگان اضافه کرد: این تشکل هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و شهروندان تنها باید هزینه کارگر را بپردازند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: همچنین ۲ سازه دیگر یکی در میدان شهدا و دیگری در روبروی اداره استاندارد در بلوار امام حسین (ع) آماده بوده تا علاوه‌بر منطقه گلشهر بتوان نقاط دیگر شهر را هم پوشش داد.

وی ابراز کرد: سامانه‌ای در این مکان طراحی شده که با کد ملی سابقه کارگر را می‌آورد و اتباع بیگانه به هیچ وجه در این مکان به شهروندان معرفی نمی‌شوند.

رییس خانه کارگر هرمزگان اشاره کرد: کارگران از ساعت هفت صبح تا ۱۹ در این مکان حضور می‌یابند و شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی از آنان برای کار دعوت کرده یا مراجعه حضوری برای استفاده از این نیروهای کار داشته باشند.

حاجی زاده افزود: همچنین تقاضای درخواست زمین برای ایجاد خوابگاه و مکان اسکان کارگران فصلی به شهرداری داده شده که این معضل مهم‌تری از جای نشستن این هاست.

وی تصریح کرد: فضای کنونی بیشتر مشکل‌ شهروندان را حل می‌کند و خواهند دانست که کسی به منزل‌شان آمده و دارای شناسنامه بوده درصورتیکه جای خواب مشکل خود این کارگران را برطرف می‌سازد.

رییس خانه کارگر هرمزگان گفت: شهردار سابق بندرعباس زمینی برای این منظور در اختیار خانه کارگر قرار داد که مشکل‌هایی دارد و یا باید مشکل حل شود و یا زمین دیگری اختصاص داده شود.

منبع خبر : خبر گزاری ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo