×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روند ترخیص کشتی‌ها در بندر شهید رجایی با سرعت بالایی انجام می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: طبق قرارداد هر کشتی ۷ روز در بندر معطلی دارد که اگر تعداد روز‌های معطلی بیش از ۷ روز باشد، صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: در تعامل میان دولت، قوه قضاییه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفته که طبق آن، روند ترخیص کشتی‌ها در اسکله باید با سرعت بالاتری صورت بگیرد. در حال حاضر حدود ۲۵ کشتی در اسکله وجود دارد که کار تخلیه هر کدام از آن‌ها حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.

وی یادآور شد: با هماهنگی و اقدامات صورت گرفته توسط دولت و قوه قضاییه، روند کار به نحوی شده است که کشتی معطل در این بندر نداشته باشیم.

حسین عباس‌نژاد، مدیر کل بنادر و دربانوردی استان هرمزگان نیز در حاشیه این جلسه گفت: ۱۴ جزیره در استان هرمزگان وجود دارد که بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور و دومین بندر استان است.

وی افزود: بندر شهید رجایی ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و ۶۵ درصد صادرات و واردات از این بندر انجام می‌شود و بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در این بندر بیش از ۱۲ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند، گفت: در بندر رجایی ترمینال‌هایی برای تخلیه و به کارگیری وجود دارد و همچنین اراضی موسوم به پشتیبانی و دپوی کالا نیز قرار دارد تا کار‌های کالا‌ها برای خروج در آن انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo