×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برخی افراد با رفتارهایشان بدنبال ضربه زدن به وجهه روحانیت و اسلام هستند/ مواظب جریان نفوذ باشیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، یعقوب دبیری نژاد در نطق پیش از دستور خود گفت: این روز ها که توجهات به سمت جنایات صهونیست متوجه است لازم میدانم نسبت به نفوذی های داخلی یهودیان مخفی که به یهودیان آنوسی معروفند هشدار دهم.سابقه یهودیان آنوسی در ایران یک واقعیت تاریخی و مستند است که احتمال نفوذ آنان حتی در نزدیکی خود ما وجود دارد.

جریانی که نه از سر جهل و نادانی، بلکه با قصد و غرض به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمین هستند و با نیات و اهداف پلید خود منتظر فرصتی هستند تا با تندروی یا کندروی به اعتقادات مردم ضربه بزنند و در این راه ظاهر خود را از هر مسلمانی دلسوز تر نشان می دهند. همچون مستر جیکاک که توسط ویلیام دارسی یهودی الاصل و کاشف نفت در جنوب ایران، مامور می شود تا به خوزستان سفر نماید و با سواستفاده از اعتقادات دینی و مذهبی مردم، آنان را از فکر اعتراض به قرارداد ننگین ۹۹ ساله انحصار نفت منصرف نمایند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مستر جیکاک با کسب اطلاع از احترام مردم به روحانیون، خودش را به لباس روحانیت در آورد و روضه امام حسین برگزار می کرد. مستر جیکاک انگلیسی، تا جایی پیش رفت که خود را نظر کرده امیرالمومنین و از سادات معرفی و معجزاتی هم ارائه و احکام اسلامی را تفسیر می کرد.

وی ادامه داد: در این میان اما مستر جیکاک یک شعار معروف نیز داشت” هرکس مهرعلی(ع) دارد، نفت ملی نمی خواهد”. هرکسی که از منافع نفت صحبت می کرد توسط مستر جیکاک به حرام زادگی یا خروج از اسلام محکوم می شد. مشابه همانهایی که در شهرداری بندرعباس، قصد آسفالت محلات را داشتند اما با تفسیر نادرست از خطبه امام علی (ع) به کار انتخاباتی محکوم شدند.

دبیری نژاد عنوان کرد: مواظب باشیم که هنوز هم یهودیان آنوسی یا به اصطلاح یهودیان مخفی در ایران مشغول فعالیتند که ماموریت دارند تا با ادعای مسلمانی به ارکان تصمیم گیری نظام نزدیک شوند و در فرصت مناسب به اسلام و ایران ضربه بزنند. باید حواسمان باشد تا در دام این فرقه حیله گر نیفتیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: به قول مهدی خزعلی، مولف و نویسنده اصلاح طلب که می گوید: «ما با هم وطنان یهودی هیچ مشکلی نداریم و آن‌ها را برادران هم‌میهن خویش می‌دانیم. مشکل ما با آنوسی‌ها است که با تظاهر به اسلام، می‌خواهند ریشه اسلام و مسلمین را بزنند. اگر صادق باشند و به دین نیاکان خود، یک خاخام یهودی شوند، آن‌ها را در آغوش گرفته و از حقوق شهروندی آن‌ها دفاع خواهیم کرد. وقت جلسه مجال تشریح بیشتر این موضوع را نمی دهد اما علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فرقه می توانند به کتاب «نقش‌آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام» نوشته یوسف رشاد نویسنده مصری مراجعه نمایند تا با بخشی از این حیله گری ها آشنا شوند.

وی تصریح کرد: سو استفاده از اعتقادات مردم ریشه های قدیمی تری هم دارد، که شروع نامبارک آن را باید به نیرنگ و خدعه عمروعاص و شعار ” لا حکم الا لله ” خوارج در جنگ صفین نسبت داد. مواظب باشیم عمروعاص و آنوسی های های زمانه، برای متوقف نمودن قطار خدمت به مردم و توقف فعالیت های شهرداری ، انتخابات مجلس را بر سر نیزه نکنند و شعار لاحکم الا لله سر ندهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: عمر و عاص نیز در مذاکره با ابوموسی اشعری به یک معامله برد برد رسید و به خیال خام خود امام علی (ع) را از خلافت عزل و معاویه را امیر المومنین نامید. امام علی در پاسخ به واقعه حکمیت و فریب ابوموسی اشعری توسط عمر و عاص خطاب به خوارج نهروان در خطبه ۱۲۱ فرمودند: پس به شما گفتم: این کار اهل شام (که به وسیله‏ بر سر نیزه زدن قرآن از ما صلح مى ‏طلبند) ظاهرش ایمان و خداپرستى و باطنش ظلم و ستم است و اولش مهربانى و آخرش پشیمانى (اکنون که شکست خورده ‏اند اظهار دوستى و یگانگى مى ‏نمایند ولى چون تسلط یابند به شما ظلم و ستم خواهند نمود و آنگاه از این دلسوزى بر آنها پشیمان خواهید شد و سودى نخواهد داشت) پس رویه خود را تعقیب کنید و به راهى که مى ‏رفتید ادامه دهید و براى جهاد و جنگ (با ایشان) دندان به روى دندان نهید (شکیبا باشید تا به فتح و فیروزى برسید) و به سوى فریاد کننده ‏اى که فریاد می کند (معاویه و عمرو ابن عاص، که شما را به قرآن فریب می دهند) متوجه نشوید که اگر درخواست او پذیرفته شود گمراه گرداند (زندگى را بر شما سخت و سرگردانتان مى ‏نماید) و اگر اعتنایى به او نشود ذلیل و خوار خواهد شد.

وی افزود: همکاران عزیز و مدیران شهرداری دقت کنند که عمر و عاص زمانه هنوز قرآن بر سر نیزه دارد و مستر جیکاک، مهر علی را بهانه کارشکنی امورات مردم قرار داده است. عمروعاص زمانه خطبه حکمیت می خواند و نیرنگ و خدعه کارشکنی در امورات مردم را پیاده می کند. مستر جیکاک زمانه از مهر علی و مضرات انتخابات مجلس می گوید و در پشت پرده شبانه روز مشغول فعالیت انتخاباتی است.
دبیری نژاد بیان کرد: ای کاش همینقدر مردانگی و شرافت داشتید و لااقل با شهامت می ایستادید و دیدگاه انتخاباتی خودتان را بیان می نمودید. چه اشکالی دارد یکبار هم که شده ظاهر و باطنتان یکی باشد. مگر شورا خود یک نهاد مدنی برآمده از رای مردم نیست؟ حضور اعضای شورا نیز در فعالیت های انتخاباتی هیچ منع قانونی ندارد آنچه خلاف قانون است استفاده از امکانات شهرداری و دولت در انتخابات است که اگر سر سوزنی اتفاق افتاده بود در کوه و صحرا جار می زدید . چرا می ترسید که مردم بدانند برای کدام کاندیدای مجلس فعالیت می کنید؟ به جای بگم بگم و تهمت زدن مصادیق را بیان کنید.

وی اضافه کرد: ای کاش برخی خواص امروز همان مقدار ناچیز، از شهامت عمروعاص را داشتند که در پاسخ به دعوت معاویه برای جنگ با امام علی (ع) گفت: اى معاویه! دینم را به تو نمى دهم که در مقابل آن به دنیا هم نرسم، بنگر که چه باید بکنى؟!» آری عمر و عاص، حکومت مصر را بهای آخرت خویش قرار داد و چه حقیر عمرو عاص هایی را این روزها شاهدیم که شرف و انسانیت و آخرت خود را چه ارزان به دنیای دیگران می فروشند.
عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: فراموش نکنیم در طول تاریخ عمرو عاص ها و مستر جیکاک ها بیش از هر کس دیگری سنگ دین و دیانت و دفاع از اسلام را بر سینه می زدند. مقایسه عمر و عاص یا مستر جیکاک با برخی افراد که با مکر و خدعه و سو استفاده از اعتقادات دینی مردم در پی دستیابی به خواسته های نامشروع خود هستند شاید توهین به عمروعاص و مسترجیکاک باشد.

دبیری نژاد گفت: شاید برخی اظهار فضل های گاه و بیگاه و غلط اندر غلط برخی افراد را باید ناشی از جهل آنان دانست که امام علی علیه السلام فرموده است: زبان خردمند پشت دل او است (عاقل آنچه بگوید نخست نیک و بد آن را به عقل خویش سنجیده و آنگاه مى گوید) و دل احمق پشت زبان او است (بى خرد و نفهمیده آنچه خواست مى گوید سپس در درستى و نادرستى و سود و زیان آن اندیشه می کند.)

وی ابراز کرد: در نهایت اما باید حساب احمق و نادان را از حساب عالم بی عمل جدا نمود. چرا که اگر این کارشکنی ها ناشی از جهل و حماقت است که فبها و گناهی بر مجنون و دیوانه نوشته نمی شود و اگر با علم و اطلاع است که وا اسفا. رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) در (بحار ج۱ص۲۰۸) فرمودند: کسى که بدون علم کاری انجام دهد فسادش بیشتر از اصلاحش است و آنچه را فساد مى کند، بیشتر از چیزى است که اصلاح مى کند.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه ۵ سوره جمعه می فرماید ” مثال کسانی که به دستورات تورات، تکلیف شدند، ولی حق آن را ادا ننمودند، همانند الاغی است که کتاب هایی با خود حمل کند (و از کتاب ها بهره ای نبرد جز سنگینی بار آن!)

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : دوزخیان از بوی گند عالم بی‏عمل، در آزارند. مواظب باشیم اگر حرفی می زنیم، کسی را نصیحت می کنیم و یا حتی امر به معروف می کنیم. اولین شرط آن عمل به آن است وگرنه مشمول احادیث نبوی و آیات قرآنی در مذمت عالم بی عمل خواهیم بود.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت:مواظب باشیم انتخاب افراد در خبرگان باعث حاشیه سازی های گذشته نشود. در خصوص این قبیل افراد در جلد ١٠ صحیفه امام صفحه ۲۷۸ از بیان امام خمینی ره نقل شده: آنقدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی‌خورد! مصداق همین بیان امام متاسفانه در رفتار و اعمال برخی افراد است که به عمد یا سهو بدنبال ضربه زدن به وجهه روحانیت و اسلام هستند. مواظب باشیم گرفتار نفوذ مستر جیکاک ها و عمر و عاص ها نشویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo