×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
چهچکور به قامت یک شهر خمیده زیر بار محرومیت/ معضل پایه‌های برق در معابر

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، روستای چهچکور از توابع دهستان ایسین شهرستان بندرعباس با جمعیت حدود ۴ هزار نفر را باید یکی از بزرگترین روستاهای استان لقب داد، به قول ظریفی جمعیت این روستا از خیلی از بخش‌ها و حتی چند مرکز شهرستان اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست اما نکته غریب اینجاست که توسعه و تحول در این منطقه حومه نشین بندرعباس به کندی اجرا می‌شود.

سال گذشته طبق اعلام فرماندار سابق بندرعباس طرح بهسازی و تعریض معابر این روستا با اعتبار ۴ میلیارد تومان به مساحت ۱۵ هزار مترمربع کلید خورد اما مشکل اینجاست که در اجرای این طرح هنوز فکری برای انتقال پایه‌های برق که در وسط معابر تعریض شده قرار گرفته، نشده و هر آن امکان دارد حادثه شبانه‌ای باعث بروز یک فاجعه شود.

به گفته یک کارشناس برق انتقال پایه‌های برق مزاحم بایستی با حمایت بنیاد مسکن و توسط دهیاری چهچکور انجام شود شفاف تر اینکه ربطی به شرکت توزیع برق ندارد.

لازم به ذکر است که همین معضل قبلاً در برخی روستاهای استان نیز دیده شده و بارها مسئولان روستا از اینکه بنیاد مسکن اعتبار لازم جهت انتقال پایه‌های برق را به این روستا اختصاص نداده بودند گلایه‌هایی مطرح کرده بودند حال باید آیا مسئولان دهیاری و شورای روستای بزرگ چهچکور قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد پیگیر انتقال پایه‌های برق خواهند بود یا اینکه حتما بایستی ضایعه‌ای تلخی رخ دهد تا مسئولان وارد عمل شوند.

قابل ذکر است در این روستای بزرگ مطالبات زیادی تا کنون مطرح شده است از جمله نبود پل عابر پیاده ورودی روستا، بی برنامه بودن انتقال زباله، حضور گسترده سگ های ولگرد، کمبود سیستم حمل و نقل برای انتقال جمعیت شاغل این روستا به بندرعباس و غرق شدن بسیاری از معابر این روستا هنگام بارش‌ها که نشان می‌دهد مسئولان امر برای رفاه مردم حومه نشین شهر بندرعباس چندان ذوقی ندارند و این مسائل مهم را جدی نمی‌گیرند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo