×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
فولاد هرمزگان هميار صنايع داخلي  بوده است

مجموعه فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان همواره با به کارگيري رويکردهاي بهبود مستمر و استراتژي‌هاي توسعه بازار، در راستاي جلب نظر مشتريان و ارائه محصولات مطابق با نياز بازار، اهداف و برنامه هاي خود را تدوين مي‌کند . مهدي شکر ي زاده مدير فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان تامين حداکثري نيازداخل  ، ارزآوري، رشد درآمد پايدار  را مهمترين استراتژي اين حوزه برشمرد  و عملکرد شش ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشريح کرد .

با در نظرگرفتن شعار رونق توليد که از سوي مقام معظم رهبري به عنوان نقشه راه سال 98 عنوان شده ، نقش حوزه فروش فولاد هرمزگان  در تحقق اين شعار را چگونه ارزيابي مي کنيد ؟

اين مجموعه در سال جاري نيز در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري مبني بر رونق توليد صنايع داخلي ، با رويکرد تامين حداکثري نياز نوردکاران داخلي و با استفاده بهينه از ظرفيت هاي خالي آن ها ، توانسته است سهم قابل توجهي از نياز مشتريان بازار داخل را تامين کند . رشد 23 درصدي فروش محصول تختال در بازار در شش ماهه ابتداي سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه اين مطلب بوده که البته اين امر باعث رشد 86 درصدي کسب درآمد ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته گرديده است. يکي از اهداف استراتژيک واحد فروش و بازاريابي در افق 1400-1398 توسعه صادرات به بازارهاي جهاني و افزايش فروش داخلي و خارجي با گرايش به محصولات ويژه است.

 همانگونه که ميدانيم کشور ما تحت تحريم هاي حداکثري و ظالمانه آمريکا قرار گرفته است ؛عملکرد واحد فروش و بازاريابي فولاد هرمزگان در تقابل با اين شرايط ويژه چگونه بوده است ؟

با توجه به اهميت صادرات محصول تختال شرکت به بازارهاي جهاني و لزوم تامين ارز مورد نياز کشور، عليرغم محدوديت هاي بين المللي در بازارهاي جهاني، ضرورت ايجاب کرده به طور مستمر از نوسانات و تحولات پيچيده در بازارهاي جهاني غفلت نکرده و پيش بيني هايي براي رويارويي با اين موقعيت ها در نظر گرفته شود، و دراين خصوص دستاوردهاي بزرگي حاصل شده است. به گونه اي که در شش ماهه ابتداي سال جاري   با رشد درآمدي 47 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده ايم . به طور کلي مديريت فروش و بازاريابي شرکت در شش ماهه ابتداي سال با اتخاذ اقداماتي از جمله تدوين برنامه ريزي جامع فروش و شناسايي صحيح بازارهاي هدف، کارنامه موفقي را ارائه کرده که باعث روند صعودي فروش در بازارهاي داخلي و صادراتي شده است و ماحصل فعاليت‌هاي صورت گرفته با عرضه بيش از 700 هزار تن محصول تختال به بازارهاي مصرف، منتج به رشدي معادل 3 درصد ميزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نيز رشد 63 درصدي درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه شده است. از ديگر رويکردهاي صورت گرفته در شش ماهه ابتداي سال جاري، تامين پايدار محصولات ويژه با اناليز و ابعاد خاص مد نظر مشتريان بوده است که اين امر منجر به کاهش ميزان واردات محصولات مشابه گرديد که خودکفايي ارزي، رونق صنايع داخلي را در پي داشته است.

بخشي از ماموريت استراتژيک واحد فروش و بازاريابي شرکت فولاد هرمزگان کسب درآمد پايدار و ارتقاي مداوم رضايت مشتريان مي باشد. تا چه اندازه تحقق اين هدف موفق بوده ايد ؟

دستاوردهاي به دست آمده در خصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافيت در خصوص تعيين قيمت و مکانيزم و قيمت گذاري منظم و همچنين نتايج مطلوب عملکرد شرکت در زمينه کسب درآمد پايدار، سود آوري و رضايت مشتريان در بازار داخل باعث گرديد شرکت فولاد هرمزگان در جمع بيست شرکت بزرگ و برتر بورسي و فرابورسي قرار گيرد. آنچه که به وضوح در چشم انداز شرکت فولاد هرمزگان متصور است، توسعه بازارهاي صادراتي، حفظ و تامين پايدار نيازهاي نوردکاران داخلي، بازاريابي محصولات با ارزش افزوده بالاتر، توسعه محصولات جديد و تکميل زنجيره ارزش با رويکرد توسعه خطوط توليد به سمت محصولات نهايي است که مطالعات مورد نياز جهت شناسايي نياز بازار صورت پذيرفته است و اين روند نيز به طور مستمر به منظور ارزيابي بازارهاي بالقوه و بالفعل و برداشتن گام هايي در راستاي حمايت از صنايع داخلي، رونق توليد و توسعه بازار از طريق عرضه محصول تختال موردنياز بازار انجام مي پذيرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.