×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نیمی از تجارت کشور از هرمزگان است/ حساب‌های بانکی هیچ کدام از شرکت‌های صنعتی و پالایشی در استان نیست

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امشب در جلسه شورای اداری با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و جمعی از وزرای دولت در بندرعباس اظهار داشت: نیمی از تجارت کشور از هرمزگان است و بندر شهید رجایی ۹۰ درصد این سهم را در استان دارد.

وی افزود: در انبارهای تملیکی هرمزگان وضعیت انضباطی خوبی حاکم شده است و در سه ماه اخیر محصول تلاش مشترک تمام دستگاه‌های استان از جمله دادگستری است.

وزیر اقتصاد گفت: هنوز چند هزار کانتینر به اموال تملیکی نیامده و به این عزم نیاز داریم.

خاندوزی ادامه داد: پرداخت دموراژ در بندر شهید رجایی بالاست به گونه‌ای که گاه تا ۱۵۰ میلیارد تومان دموراژ برای برخی محموله‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سه ایکس‌ری در بندر شهید رجایی داریم که دو ستگاه فعال است و برای سال آینده افزایش تعداد ایکس‌ری‌ها را دیده‌ایم.

وزیر اقتصاد افزود: حساب‌های بانکی هیچ کدام از شرکت‌های صنعتی و پالایشی در استان نیست و این را با دستور ریاست محترم جمهوری باید حل کنیم.

خاندوزی تصریح کرد: بانک‌هایی در هرمزگان داریم که از مجموع ۹۵ درصد سپرده‌ای که در استان جذب می‌کنند در خارج استان صرف می‌کنند و ما نظارت را تشدید خواهیم کرد.

وی گفت: کسادی و رخوت در بندرلنگه نمایان است و باید فکری اساسی برای آن کنیم، پیشنهاد مشوق گمرکی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لازم دارد و باید از مبدا ترانزیت خودرو باید به محلی برای تولید ثروت بدل شود.

برچسب ها :