×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای سند تحول بنیادین اولویت مهم آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد قویدل در نشست خبری با خبرنگاران، ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی را از دیگر اولویت‌های مهم آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی هرمزگان، توزیع امکانات و ارتقاء شاخص‌ها با چالش مواجه است و برای این منظور به برنامه‌های خاصی نیاز داریم.

وی گفت: در مناطق شرق استان پراکندگی و فاصله روستا‌ها بیشتر است و برای جلوگیری از کاهش افت تحصیلی دانش آموزان با تعریف پایگاه‌های کیفیت بخشی و استفاده از معلمان خبره استانی و کشوری بصورت مجازی، کیفیت آموزشی بویژه در مناطقی که به معلم خصوصی دسترسی نداشتند افزایش قابل قبولی داشته است.

به گفته قویدل، آموزش و پرورش هرمزگان در امتحانات نهایی سال ۱۳۹۹ در جایگاه آخر کشور قرار داشت، اما با اجرای برنامه‌های گفته شده، در امتحانات نهایی خرداد پارسال و امسال در رشته علوم تجربی در جایگاه ۱۳، در رشته علوم ریاضی در جایگاه ۱۵ و در رشته علوم انسانی در رتبه ۱۴ کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگاندر خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هم گفت: امسال مدارس در دوم مهرماه بصورت کاملا حضوری در همه مناطق استان بازگشایی می‌شود و جشن شکوفه‌ها در استان نیز ۳۰ شهریور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که برای حضور دانش آموزان در مدارس نیز اقداماتی از جمله تامین تجهیزات و نیروی انسانی لازم و بهسازی مدارس با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی صورت گرفته است.

قویدل شمار دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی استان هرمزگان را در سال تحصیلی جدید حدود ۴۳۵ هزار و ۶۸۳ نفر برآورد کرد و افزود: امسال شمار دانش آموزان ۵ و چهار دهم درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۶۴۴ کلاس درس در استان هرمزگان برای حضور دانش آموزان مهیا شده است که نسبت به پارسال رشد ۴ و شش دهم درصدی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شمار مدارس استان در سال تحصیلی جدید را نیز ۳ هزار و ۷۹۶ مدرسه اعلام کرد و گفت: این شمار نیز به نسبت پارسال رشد ۲ و سه دهم درصدی داشته است.

به گفته قویدل، تاکنون ۹۰ درصد دانش آموزان در سامانه ثبت نام مدارس آموزش و پرورش استان نام نویسی کرده اند.

وی، مردمی سازی امکانات ورزشی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد و افزود: در این طرح فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تلاش برای کاهش مدارس مختلط در مقطع دوره اول متوسطه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای تامین نیروی انسانی در مدارس استان نیز تصمیماتی اندیشیده شده است و پیش بینی می‌کنیم امسال کلاس بدون معلم در استان نداشته باشیم.

قویدل افزود: برای نخستین بار مسئولیت دبیرخانه شورای درس ریاضی که مسئولیت راهبری درس ریاضی در سطح کشور را به عهده دارد به استان هرمزگان واگذار شده است که نشان از اعتماد وزارت آموزش و پرورش به سطح کیفیت آموزشی هرمزگان است.

وی گفت: میزبانی اختتامیه سومین دوره مسابقات علمی – پژوهشی در مهرماه نیز با توجه به موفقیت‌های هرمزگان در دوره‌های قبلی این مسابقات، به استان هرمزگان واگذار شده است.

وی راه اندازی هنرستان‌های جوار صنایع را طرح دیگر آموزش و پرورش هرمزگان برای تامین نیروی موردنیاز رشته‌های تخصصی صنایع استان عنوان کرد و افزود: هنرستان‌های جوار شرکت فولاد، پالایشگاه نفت و شهرک‌های صنعتی، هنرستان بهیاری، هنرستان معدن و هنرستان شیلات بخشی از این اقدامات است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: تجهیز و بهسازی کامل درمانگاه فرهنگیان با ۸ میلیارد تومان و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اماکن ورزشی نیز اقداماتی است که برای رفاه بیشتر فرهنگیان استان هرمزگان انجام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.