×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
از ظرفیت طلاب و جوانان  بومی در گام دوم انقلاب به خوبی استفاده شده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر شورای اداری استان گفت: از زمان حضور حجت الاسلام والمسلمین دکترعبادی زاده از ظرفیت طلاب جوان بومی به خوبی در سراسراستان استفاده شده و به جوانان گام دوم اهمیت ویژه داده شده است.

محسن خاکی نهاد ضمن تبریک ایام مبارک و اعیاد ربیع الاول، صبح امروز ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای اداری و معارفه و تکریم امامین جمعه شهرستان رودان با قدردانی از نماینده ولی فقیه دراستان جهت توجه ویژه و استفاده از جوانان بومی گام دوم انقلاب گفت: از ظرفیت طلاب جوان بومی به خوبی در سراسر استان استفاده شده و به جوانان گام دوم اهمیت ویژه داده شده است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رسالتی بر همه مردم ایران و یک جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی است.

دبیر شورای اداری استان به سه مولفه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: با توکل، توسل و تلاش باید حداقل در سطح استانی الگوی حکمرانی را علاوه بر تحول، تقویت نیز کرد.

وی ادامه داد: تحول در حکمرانی باید با محوریت مردم شکل بگیرد و جامعه روحانیت پیشران در این حوزه باشند.

 خاکی نهاد به نقش مساجد در گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی اشاره و عنوان کرد: مساجد باید به عنوان کانون های تحول و تمدن سازی در جهت توسعه متوازن و پایدار در گام دوم انقلاب عمل کنند.

معاون استاندار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحول تاکید کرد: برای رسیدن به تحول باید حرکت جهشی و جهادی در همه زمینه ها و بخشها شکل بگیرد و مردم و دولت به وظایف خود که مشخص شده عمل کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس شورای فرهنگی استانداری با یادآوری سیاست ها و برنامه های فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان گفت: قرارگاه های فرهنگی با محوریت ائمه جمعه و جماعات و مردم در شهرستان ها و مساجد باید شکل بگیرد تا برای رسیدن به حکمرانی در تراز اسلامی نسل جدید را با مفاهیم انقلاب آشنا کنیم.

 خاکی نهاد در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی آینده نیروی انسانی استان اشاره کرد و گفت: برای ۲۰ سال آینده هرمزگانی ها درمناصب و مسوولیت درسطح کشورباید برنامه ریزی و برای ایفای نقش آنها جهت ساخت ایران بزرگ  فکرو تلاش شود.

دبیر شورای اداری استان در ادامه سخنان خود با تبیین فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت، و مشارکت را در بحث انتخابات مورد تاکید قرار دادند و این چهار رکن باید در انتخابات پیش رو مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ضرورت دارد نسبت به انتخابات باید جهاد تبیین شکل بگیرد زیرا ما در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و در این جنگ دشمن با استفاده از عوامل به باورهای دینی، سیاسی، فرهنگی، امنیت و اقتصادی ما حمله می کند بنابر این روحانیت معزز در این زمینه می تواند در این صحنه کمک کند.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم مزین به نشان مردم است و سند تحول دولت بر اساس گفتمان امامین انقلاب تدوین شده و بر چهار محور اصلی عدالت محوری، مردم پایه بودن، دانش بنیان بودن و خانواده محور بودن است که شاکله دولت در استان ها را تشکیل می دهد.

 خاکی نهاد به تدوین سازو کار اشتغال بومیان در صنایع اشاره کرد و گفت: در سفر دی ماه سال ۱۴۰۰ رئیس محترم جمهور به استان هئیت دولت تصویب کرد که بر اساس آن مصوبه اولویت استخدام با بومی ها است و دراین راستا صنایع بزرگ موظف شدند که برای استخدام حتما آزمون برگزار کنند و اولویت جذب را برای بومیان در نظر گیرند.

وی به یکی دیگر از اقدامات مهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم در استان مجوز جذب ۳۶۶۲ نفر در استان گرفته شده است که تقریبا دوهزار نفر از آنها در حوزه بهداشت و بیش از هزار نفر در حوزه آموزش و پرورش و مابقی در دیگر دستگاه های اجرایی استان هستند.

معاون استاندار و رئیس شورای فرهنگی استانداری از دیگر اقدامات مهم جهت ایجاد امنیت شغلی خانواده ایثارگران به تعیین تکلیف و ساماندهی دردستگاه های اجرایی طبق قانون ایثارگران اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۰۸۷ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند.

دبیر شورای اداری استان در پایان به برگزاری شورای اداری بخشی و سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دولت با هدف حل مسائل مردم به دستور استاندار محترم جلسات شورای اداری در بخش های استان برگزار شد و ۱۵ جلسه اصلی و ۵ جلسه پیگیری تشکیل شد و ۱۰۰۹ مصوبه شورای اداری مصوب شد و تاکنون ۶۳ درصد از مصوبات انجام شده است.

در آیین معارفه حجت الاسلام “محمد بارانی” از زحمات و تلاش های پنج ساله حجت الاسلام “مهدی دری” با اهدا لوح تقدیر توسط معاون استاندار و فرماندار قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo