×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت‌های بزرگ مالیات شان در استان پرداخت می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: جنایات جعلی و رو به افول رژیم صهیونیستی نسبت به زنان و کودکان و حمله به بیمارستان مملو از بیمار را به شدت محکوم می کنم. این اقدامات از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی است، خواستار رسیدگی به این موضوع در محاکم بین‌المللی هستیم.

وی با اشاره به سومین تور رسانه ای مرکز رسانه ای با حضور اصحاب رسانه به استان هرمزگان در حال برگزاری است، ادامه داد: این تور رسانه‌ای را عدالت اجتماعی نام گذاری می‌کنیم، برگزاری این تور رسانه ای در قوه قضائیه کم سابقه بوده، تخصصی بودن این تور و حضور رسانه‌ها با سلایق مختلف و عنوان آن سه ویژگی برجسته این تور رسانه‌ای است.

قهرمانی با اشاره به تلاش‌های دادگستری هرمزگان برای دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگی که در این استان مشغول فعالیت هستند و مالیات خود را در استان دیگری پرداخت می‌کنند، افزود: زمانی در استان هرمزگان شاهد بودیم که هفته‌ای ٢-٣ مورد اعتصاب کارگری و پیمانکاران شهرداری شکل می‌گیرد و کار به‌جایی رسید که شهرداری در انجام کار‌های ابتدایی خود نیز به مشکل برخورده بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: اطلاعاتی واصل شد که شرکت‌های بزرگ مالیات خود را در استان پرداخت نمی‌کنند چنانچه طبق قانون درصدی از مالیات ارزش افزوده متعلق به شهرداری است، دستگاه قضایی ورود کرد تا مالیات ٩٢ شرکتی که در ١٧ استان دیگر پرداخت می‌شد را با مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط و استان‌های موردنظر در همین استان دریافت و هزینه شود.

قهرمانی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته برای اخذ مالیات شرکت‌های بزرگ استان، پرداختی مالیات این ۶ ماهه نسبت به دوره قبل ۶٣ درصد افزایش داشته است. خوشبختانه کار به جایی رسید که مدل کاری استان، طی بخشنامه‌ای در ٢١ اردیبهشت ١۴٠٠ توسط سازمان امور مالیاتی به سایر استان‌ها ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با این روند ٣ هزار ۵٠٠ شرکت که ۶ ونیم هزار میلیارد تومان از مالیات خود را در استان دیگری که پرداخت می‌کردند، باید مالیات را در استان خود بپردارند تا مردم آن استان از عواید این مالیات‌ها برخوردار شوند.

قهرمانی گفت: قوه قضائیه از انتقادات استقبال می‌کند اما کسی که به دنبال نقد است باید اطلاعات کافی داشته باشد، این تور با هدف ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی برگزار شده است.

رئیس دادگستری کل استان هرمزگان بیان کرد: اعتبار قضائی، اعتماد عمومی به عدلیه است. این اعتبار از جمله ثروت‌های اجتماعی محسوب می‌شود. گاها تحت تاثیر رسانه ها واقعیت ها به جامعه بازتاب نداشته باشد و این یک تهدید برای قوه قضائیه محسوب می شود.

قهرمانی 1

وی ادامه داد: اعتبار قضائی با یک اقدام به سرعت نزول پیدا میکند و از طرفی نیز به آرامی افزایش پیدا می‌کند‌. در همین راستا ما معتقد هستیم که رشد و بلوغ قوه قضائیه به درستی تبیین نشده است.

قهرمانی گفت: در گام دوم انقلاب به نظر می رسد به بلوغ و رشد قابل توجهی در قوه قضائیه دست پیدا کرده ایم که در کنار سایر دستاوردهای انقلاب همانند پزشکی، نظامی و… به خوبی پرداخته و تبیین نشده است. تبیین این دستاورد آثار و برکات متعددی دارد.

رئیس دادگستری کل استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همراهی مردم جهت اجرای سیاست های سند تحول قضائی، افزایش اعتماد مردم از بی طرفی قوه قضائیه، افزایش بالندگی نظام، افزایش عمومی نسبت به قوه قضائیه، افزایش پذیرش احکام و تصمیمات قوه قضائیه در جامعه از جمله محسنات تبیین دستاوردهای قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: برای تببین رشد قوه قضائیه باید چند شاخص در نظر گرفته شود، در حوزه منابع انسانی قوه قضائیه ۷۰ درصد قضات و ۲۰ درصد کارکنان دارای تحصیلات تکمیلی و دکتری هستند و تمامی قضات دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. در حوزه آمار و فناوری قوه قضائیه نیز شبکه زیرساخت لن یکی از گسترده ترین شبکه های قوه قضائیه است که بیش از ۱۰ هزار شبکه در سراسر کشور را بهم متصل کرده است.

قهرمانی با بیان اینکه تمامی اقدامات قوه قضاییه در نرم افزار مدیریت پرونده قضائی انجام می‌شود، گفت: به عنوان مثال سال گذشته ۲۰ میلیون سوپیشینه گرفته شد.

رئیس دادگستری کل استان هرمزگان با اشاره به امکان ملاقات تصویری زندانیان با خانوداه و دوستانشان تصریح کرد: اولا با این امر در استان هرمزگان صورت گرفت. همچنین دسترسی به ۲۴ ساعته به تظلم خواهی در قوه قضائیه یکی دیگر از دستاوردهای قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: ابلاغ الکترونیک یکی از چالش های هر دستگاه قضائی است با این حال امروز بیش از ۹۶ درصد ابلاغ های قوه قضائیه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: دوران فعلی، دوران نوین تحول قضائی شناخته می شود. اساس تحول و سنگ بنای سند تحول توسط مقام معظم رهبری با انتخاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه رقم خورده است، امروز با مدیریت حرفه ای در قوه قضائیه مواجهه هستیم.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: من به عنوان مدیریت میانی، دستورات و ابلاغیه ها را با اطمینان خاطر اجرا می‌کنم و برای اجرای دستورالعمل با چالش مواجه نمی شویم چرا که این دستورات از سوی یک فرد حرفه ای صادر شده است.

قهرمانی بیان کرد: گفتمان عدالت اجتماعی، گفتمان کمک به دولت، گفتمان همکاری و تعامل با دیگر نهادها و قوا، گفتمان حذف تشریفات زائد، گفتمان خدمت رسانی مطلوب، گفتمان حضور میدانی، گفتمان مردم داری، گفتمان نقدپذیری، گفتمان شنیدن حرف مزدم حتی معترضان و مخالفان، گفتمان قانون مداری، گفتمان بی طرفی وعدم تأثیرپذیری از هیچ گروهی، گفتمان تسهیل تجارت، گفتمان آسیب شناسی و حل ریشه‌ای مسائل از جمله ویژگی‌های این دوره قوه قضائیه است.

رئیس دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: ورود های موضوعی و مسئله محور شخص رئیس‌ قوه قضائیه از جمله ویژگی و محور مدیریت کلان قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: هم اکنون شهروندان برای اخذ سو پیشینه الکترونیک با تلفن همراه می‌توانند درخواست داده و یکی- دو ساعت بعد جواب آن را دریافت کنند؛ خوشبختانه این طرح و پایلوتش از هرمزگان شروع شد و به همه کشور گسترش یافت. سال قبل ٢٠ میلیون گواهی سو پیشینه الکترونیک در کل کشور صادر شده است.

قهرمانی با اشاره به خدمات زندان الکترونیک و ملاقات تصویری الکترونیک نیز گفت: هم اکنون زندانیان با خانواده‌های خود ارتباط تصویری می‌گیرند و این اقدام برای اولین بار در این استان صورت گرفت و به دیگر نقاط کشور گسترش یافت.

وی گفت: خدمت دیگر قوه قضاییه به مردم، دفتر خدمات الکترونیک و دسترسی آنلاین و تظلم خواهی ٢۴ ساعته به قوه قضاییه است که یکی از شاخص‌های رشد در عدلیه محسوب می‌شود و مردم امروزه حتی در روز‌های تعطیل نیز می‌توانند به قوه قضاییه دسترسی داشته باشند.

قهرمانی2

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون حدود ٩۶ درصد ابلاغ‌ها در کل کشور الکترونیک است، گفت: رشد در تشکیلات قوه و اقدامات قوه در جهت دسترسی به وکیل و نظارت بر ضابطان نیز از اقدامات مورد توجه در قوه قضاییه است.

قهرمانی با بیان اینکه دوران فعلی، دوران تحول نوین قضایی شناخته می‌شود، افزود: پایان امسال، زمان اتمام ماموریت‌های بلند مدت سند تحول قضایی است و این سند همواره در حال بروزرسانی و اجراست.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی مطلوب یکی از گفتمان‌های رئیس قوه قضاییه است، گفت: خدمت رسانی مطلوب باید شامل ١٠ مولفه ارزان، سریع، کم دردسر باشد، با چند مراجعه یا بی‌نیاز از مراجعه باشد، همراه با تکریم، سلامت اداری و پرمنفعت برای مردم و همکاران قضایی باشد، بهره‌مند از فناوری و تکنولوژی، دسترسی اسان و تمام وقت و قابلیت ارزیابی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا نیز گفت: ورود فاضلاب از خور گورسوزان به دریا از کنار هتل هرمز یکی از مشکلات است که در این راستا پرونده‌ای برای پیمانکار قبلی که باید این آب را تصفیه می‌کرد، تشکیل و با آن‌ها برخورد کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: سعی کردیم کیفیت فاضلاب را بهبود داده و آبی که به دریا می‌رود مطابق با استاندارد‌ها باشد لذا شرکت پیمانکار جدید ٣ هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و قرار است یک سال دیگر این شیر آب از خور گورسوزان بسته و ورود آب به دریا صورت نگیرد.

قهرمانی درباره حجم قاچاق طلا و سوخت نیز گفت: در قاچاق طلا اخیرا یک پرونده سنگین در استان تشکیل شده است که حجم طلاهای کشف شده ١٨ کیلوگرم است. همچنین تعداد پرونده‌های مربوط به کالا‌های متروکه تشکیل شده از سال ١۴٠٠ تا کنون بیش از ۶ هزار پرونده است و بیش از ٣ هزار پرونده تعیین تکلیف شده است و میزان فروش کالای متروکه اموال تملیکی ۴ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بوده و تعداد پرونده‌های انحلال شده مضر جامعه نیز ٢۴۶ فقره بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo