×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری از ۶۶ پروژه در بندر لنگه/بندرلنگه به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل می‌شود

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فریدون همتی در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان بندرلنگه، عنوان کرد: ۱۰ پروژه شاخص با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان به نمایندگی از ۶۶ پروژه با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار، در شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: شهرستان بندرلنگه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید با کمک و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری در این زمینه این ظرفیت‌ها، تلاش کنیم رونق خوبی ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری واگذاری ۹۳۷۰ هکتار اراضی سایت پرورش میگوی مهرگان در شهرستان بندرلنگه به سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط سازمان اقتصادی کوثر در این سایت پرورش میگو انجام خواهد شد که بیش از ۱۰ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

همتی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بزرگ و فعال شدن سایت پرورش میگوی مهرگان، امکان رشد پرشتاب در شهرستان بندرلنگه را به وجود می‌آورد و با ایجاد زنجیره کامل صنعت پرورش میگو، شهرستان بندرلنگه به قطب پرورش میگو در کشور تبدیل می‌شود و این امر پیشران توسعه و تحول در این شهرستان خواهد بود.

وی گفت: همچنین در تلاش هستیم که با پیگیری‌ها، یک منطقه ویژه اقتصادی نیز در شهرستان بندرلنگه ایجاد شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جزایر و سواحل خیلی خوب برای گردشگری و استعدادهای پرورش ماهی و میگو، این ظرفیت‌ها باید با جذب سرمایه‌گذاری فعال شوند و زمینه و شرایط را با تسریع در صدور مجوزها و رفع موانع برای سرمایه‌گذاران، فراهم خواهیم کرد.

برچسب ها :