×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه‌ها ناقد مدیران هستند

رسانه‌ها ناقد مدیران هستند

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در نشست معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران مسئول رسانه‌های استان گفت: رسانه ها ناجی صندلی مدیریت افراد نیستند ناقد مدیریت سیستم‌ها هستند اینکه برخی مدیران تصور کنند به وقت تزلزل ناشی از سوءتدبیر، نیاز به یاری سبز رسانه‌ها دارند، تصور خطایی است. خبرنگاران هرمزگان ۳۵۸ روز غریب و ۷ روزطلایه‌دار آگاهی خطاب می‌شوند. معتقدم چرخه تعامل مدیران با رسانه‌ها معیوب است و باید اصلاح شود. این هنر متولیان و مدیران حوزه فرهنگ و رسانه استان است که با تقویت تعامل و همفکری با خبرگان در راستای جبران این نقیصه تلاش نمایند.

هرمزگان آبروی تجارت و بازرگانی کشور است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در ادامه افزود: در استانی زندگی می کنیم که ابروی تجارت و بازرگانی کشور است طبیعی است اگر متولیان دولتی فرهنگ و رسانه خلاق بودند رسانه‌ها به یارانه‌های دولتی  نیازی نداشتند. در هیچ نقطه ای از جهان مدیران به تنهایی معجزه نمی‌کنند بلکه با استفاده از مشاوران خبره و برجسته، حوزه تحت مدیریت را متحول می‌نمایند. متاسفانه اینجا اراده ای برای استفاده از تجارب ارزشمند موسپیدان عرصه های مختلف فرهنگی وهنری وجود ندارد. از برکت انفعال موجود، مدیران بنگاهها، مؤسسات و صنایع معظم استان، با لبخند خسارات و آسیب‌هایشان را تقدیم مردم هرمزگان کرده و سیم و زر عایدی را در پایتخت و زادگاه خود هزینه می‌کنند.

گسیل خبرنگاران پایتخت اهانت به فعالان رسانه استان است

شمس الدینی با انتقاد از هزینه‌های سرسام آور اعزام خبرنگاران و عکاسان پایتخت به هرمزگان تحت عناوین مختلف گفت: سالیان مدیدی است صنایع، بنگاههای اقتصادی ، شرکت های دولتی و خصولتی حتی وزرا و مقامات ارشد کشور  برای پوشش اخبار مربوط خبرنگاران و عکاسان را از پایتخت به این استان گسیل می‌دارند. که برای اعزام آنها میلیونها تومان بابت اسکان، پرواز، هدایا و پذیرایی هزینه می‌شود. درحالیکه خبرنگاران و فعالان رسانه استان هرمزگان با کمترین توقع و چشمداشت، سخت‌ترین شرایط را در راستای اطلاع‌ رسانی صادقانه متحمل می‌شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این اتفاق تدبیری بیندیشد و به این رویه ناصحیح پایان دهد. این اقدام توهین به خبرنگاران و فعالان رسانه های محلی است که از جان برای آگاهی بخشی مایه می‌گذراند.

احداث مجتمع رسانه ای هرمزگان ضرورتی انکار ناپذیر است

وی با اشاره به اقدامات انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و همراهی تشکلات صنفی رسانه‌ای در خصوص پیگیری احداث مجتمع رسانه‌ای استان خاطرنشان کرد: باید از حمایت‌های استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه امام سجاد و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تشکر کنم که از ایجاد این مجتمع حمایت کرده اند. اما گلایه‌هاینجاست در یکسال و امدی پیگیری انجام شده متاسفانه متولیان دولتی رسانه نه تنها همراهی لازم را نداشته بلکه به گمانم اطلاعی از اقدامات انجام شده ندارند. بیش از ۹۰درصد رسانه‌های استان فاقد فضای ساختمانی ملکی برای انجام فعالیت هستند. این برای پایتخت اقتصادی کشور بسیار دردناک است که رسانه‌هایش فضای لازم را برای کار نداشته باشند. امروز وضعیت رهن و اجاره در هرمزگان به نحوی است که صاحبان کسب و کار فرهنگی امکان پرداخت اجاره بهای سنگین را ندارند. به اعتقاد من اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، فردا دیر است.

آگهی‌های دولتی شاهرگ حیاتی نشریات چاپی است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به عدم ثبات قیمت کاغذ و ادوات چاپ گفت: در یکی دوسال اخیر قیمت کاغذ، فیلم و زینک و هزینه های حمل افزایش سرسام آوری داشته و دارد وبی ثباتی قیمت موجب ضرر و زیان مدیران رسانه های چاپی شده است. تنها منبع درآمدی این نوع رسانه ها آگهی‌های دولتی است. لذا هم در توزیع آگهی‌ها و هم نرخ آگهی‌ها متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه چاپ مستمراً تجدید نظر شود. متاسفانه هفته‌نامه‌ها، دوهفته‌نامه‌ها و مجلات به بهانه های مختلف از دریافت آگهی محروم می‌شوند. آگهی‌های دولتی شاهرگ حیاتی این دسته از رسانه‌هاست و نباید به بهانه‌هایی که مستدل هم نیست هفته نامه‌ها و دوهفته‌نامه‎‌‌ها و سایر نشریات را از دریافت آگهی محروم کرد. انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های بیشتری از این گونه رسانه‌ها داشته باشد.

رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری عادلانه نبود

غلامعباس شمس الدینی به گلایه مدیران پایگاه‌های خبری استان اشاره کرد و افزود: چندی قبل نتایج ارزیابی پایگاه‌های خبری اعلام شد که با گلایه بسیاری از مدیران  این رسانه‌ها همراه بود . شاید عمده ترین نقصی که وجود داشت .عدم اعلام شاخصهای ارزیابی در ابتدای سال ارزیابی بود . قطعاً اگر ملاک‌ها ابتدای سال اعلام شود، مدیران بر مبنای ملاک‌ها عمل کرده و حقشان ضایع نمی‌شود. در سوی مقابل حتی برخی در خصوص اعلام رتبه‌ها هم معترض بودند که چه بسا پایگاه‌های فعال خبری نسبت به پایگاه‌های خبری نیمه فعال در رتبه پایین‌تری قرار گرفته‌اند. بهر حال هدف از ارزیابی اجرای عدالت در پاسخ به تلاشهای فعالان رسانه است که این اقدامات چندان با عدالت همخوان نبود.

 

 

تلویزیون‌های اینترنتی تقویت شوند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با قدردانی از تلاش فعالان رسانه‌ای در حوزه تلویزیون‌های اینترنتی تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تلویزیون های اینترنتی مجوزشان را  از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، سازمان صدا و سیما و سایر مراجع ذی ربط دریافت و مطابق قانون فعالیت دارند. ظهور این دسته رسانه‌ها قطعاً انحصار را از یک رسانه خاص خارج می‌کند و حتی منجر به رقابت و تولید محتوای با کیفیت  می‌شود. این دسته رسانه‌های نوظهور نیازمند حمایت هستند تا بتوانند با تولیدات فاخر و مخاطب تحولی ایجاد نمایند. انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراجعی که در صدور مجوز این رسانه ها دخیل هستند برای تقویت بنیان و توسعه آنها حمایت های لازم را به عمل آورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo