×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آئین نامه داخلی شوراها در برگزاری هیچ یک از جلسات شورا رعایت نمی شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس طی تذکری خطاب به فاطمه جراره رئیس این شورا گفت: روز اول به پشتوانه سه دوره تجربه حضور خانم جراره در شورا و به تصور اشراف ایشان نسبت به قوانین و مقررات شورا ایشان را بعنوان رئیس شورای شهر انتخاب کردیم، اما متاسفانه علی رغم تذکر مکرر اعضا در عمل شاهدیم مقررات و آئین نامه داخلی شورا برای برگزاری جلسات نادیده گرفته می شود.

این موضوع را در جلسات خصوصی و دو نوبت جلسه غیر علنی هم تذکر داده ام اما هیچ اتفاقی برای اصلاح این رویه نیفتاد و امروز ناچارم در جلسه علنی این موضوع را تذکر دهم.
متاسفانه این نحوه اداره جلسات موجب کاهش کیفیت خروجی شورا شده و به تبع آن هم انتقادات اصحاب رسانه که در جلسات حضور دارند .

دبیری نژاد گفت : بر اساس بند 11 ماده 6 آئین نامه داخلی شوراها رئیس شورا باید در پایان هر جلسه زمان جلسه بعد را اعلام نماید اما برای برگزاری جلسات فوق العاده هیچ گاه این موضوع رعایت نشده است. ریاست شورا بیان می کنند جلسالت فوق العاده و بدون اطلاع قبلی بدلیل شرایط اضطراری برگزار می شود در حالی که تا کنون این ضرورت حس نشده و خروجی خاصی هم در جلسات فوق العاده نداشتیم، که بخواهیم با علم به عدم حضور برخی اعضا جلسات را تحت هر شرایطی برگزار کنیم. از طرف دیگر برگزاری جلسات عادی هم در این مدت روال دائمی نداشته است.
علاوه بر اینها طبق ماده 18 آئین نامه داخلی رئیس شورا باید یک هفته قبل از جلسه دستور کار را به اعضا ابلاغ نماید تا اعضا بتوانند در فرصت مناسب موضوع را بررسی نمایند و با علم و اطلاع کامل از موضوع و تبعات منفی و مثبت آن در جلسات رای مخالف یا موافق بدهند اما متاسفانه در این موضوع هم آئین نامه رعایت نمی شود و دستور جلسات یک روز قبل اعلام می شود و در مورد آخر حتی رکورد زده شده و موضوع جلسه 23 ساعت قبل از جلسه به اعضا اعلام شد در این شرایط چگونه می توانیم در تصمیم گیری ها صرفه و صلاح مردم را رعایت نمائیم؟
ما امید داشتیم با انتخاب خانم جراره به ریاست شورا و به پشتوانه سه دوره حضور ایشان در شورا قوانین و مقررات عادی اداره جلسات رعایت شود و شورا مورد هجمه منتقدین و اصحاب رسانه قرار نگیرد. اما متاسفانه از 18 جلسه برگزار شده در شورای شهر، تاکنون حتی در یک جلسه هم آئین نامه داخلی رعایت نشده است.
اصحاب رسانه در انتقاد از شورای شهر کاملاً حق دارند و تمامی انتقادها از شورا وارد است و نباید از این انتقادها نارحت شویم بلکه این انتقادها باید بعنوان یک زنگ هشدار برای شورا باشد تا از مسیر خواسته مردم خارج نشویم . وظیفه شورا نظارت بر شهرداری و دستگاه های اجرایی شهری است اما شرط اول این است که نظارت را از خودمان شروع کنیم؟ چطور می توانیم از سیستم مدیریت شهری انتقاد کنیم در حالی که خودمان ابتدایی ترین مقررات را رعایت نمی کنیم؟

برچسب ها :