×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برابر قانون با شایعه سازان فضای مجازی برخورد می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان بهمنی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی افزود: اخیراً در فضای مجازی اخبار کذبی در زمینه‌های مختلف انتشار منتشر می‌شود که این گونه اقدامات موجب تشویش و نگرانی اذهان عمومی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های فضای مجازی برای شهروندان شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار کذب در این محیط است که منجر به تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌شود.

این مسئول انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد واقعیت ندارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین منبع دریافت اخبار و اطلاعات صحیح و درست رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی است چرا که این رسانه‌ها با توجه به رسالت خود در اطلاع‌رسانی قطعاً دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار و اطلاعات را منتشر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان به عموم شهروندان و مردم فهیم استان توصیه کرد: اگر خبر یا مطلبی را در کانال‌ها و گروه‌های غیر رسمی مشاهده کرده و در صورت جست و جو موفق به یافتن آن در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی نشدند، به دنبال کشف منبع آن خبر باشند و تا آن را از منبع قابل اعتماد دریافت نکرده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکرده و یا ذهن خود را با آن مطلب درگیر نکنند.

بهمنی با بیان اینکه هرگونه انتشار اکاذیب و شایعات در فضای سایبر جرم و پیگرد قانونی دارد، عنوان کرد: پلیس فتا با اجرای طرح عملیاتی برخورد علیه شایعه سازی در فضای مجازی با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان اینگونه محتواها برابر قانون برخورد می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.