×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پارک ساحلی بندرلنگه، ارمغان مالیات نام گرفت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،رضاآخوند زاده،  در این مراسم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مالیاتی گفت : مالیات درآمد پایدار کشور است و مالیات دهندگان رکن اصلی و اثر گذار در نظام مالیاتی محسوب می شوند .لذا باید زمینه های ارتقای فرهنگ مالیاتی فراهم گردد .

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی به جامعه به عنوان یکی از زمینه های ارتقای فرهنگ مالیاتی ،افزود : مردم باید با نقش و تاثیر مالیات بر اقتصاد و توسعه جامعه آشنا شوند .ارتباط مستمر و مؤثر با رسانه های جمعی ، معرفی مصادیق صرف مالیات واطلاعرسانی خدماتی که از دریافت مالیات توسط دولت ارائه می گردد ، از جمله اقداماتی است که در ترویج فرهنگ مالیاتی باید در دستور کار قرار گیرد .

آخوند زاده بر تغییر سیاستهای اقتصادی دولت مبنی بر تامین هزینه های جاری و عمرانی از طریق مالیات تصریح کرد :اگر مردم در جریان اثرات پرداخت مالیات بر توسعه مناطق شهری و روستایی قرار گیرند ، قطعا پرداخت مالیات را یک ارزش تلقی کرده و داوطلبانه مشارکت خواهند داشت . معرفی پروژه هایی که از محل مالیات برارزش افزوده احداث می شوند نتیجه اش اینست که مردم آثار پرداخت مالیات را می ینند و با رغبت بیشتری مالیات خود را می پردازند .

وی ارائه خدمت به مردم و تامین رفاه و آسایش آنان را یک ضرورت دانست و گفت : همه ما باید در راستای توسعه جامعه و تامین رفاه و آسایش مردم تلاش کنیم . احداث پارک ساحلی ارمغان مالیات بندرلنگه خدمتی ماندگار به مردم این شهرستان است که در نتیجه پرداخت مالیات مودیان تقدیم آنان شده است . انشاالله به زودی خیابانی در محله حسین آباد با نام ارمغان مالیات احداث و تقدیم مردم نجیب بندر لنگه می شود .

آخوندزاده خاطر نشان کرد “احداث پارکها ،توسعه معابر و خیابانهای شهری فضای سبز درمناطق مختلف استان خدمت ماندگار به احاد جامعه است .به ثمر رسیدن این طرحها و پروژه ها ، نشان دهنده نقش چشمگیر مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها ست.و مردم باید از اثرات و نتایج مشارکتشان در پرداخت مالیات مطلع باشند .

وی تاکید کرد: تبیین آثار پرداخت مالیات و تشریح زیرساخت های مهم شهری و روستایی که از محل مالیات تامین می شود، موجب تقویت باورعمومی به پرداخت داوطلبانه مالیات خواهد شد ،ایجاد یقین به اینکه مالیاتی که پرداخته اند صرف رفاه ،اسایش خودشان می شود . در واقع این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم در ارائه اظهارنامه های مالیاتی و پرداخت مالیات دارد.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان در پایان گفت: در راستای فرهنگ سازی مالیاتی تلاش می کنیم مردم آثار مشارکت خود را در ارائه به موقع اظهار نامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت عینی ببیند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.