×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اگر درِ نقد بسته شد باید با آمال مان خداحافظی کنیم

گزارش: نجمه شمس الدینی

هفته خبرنگار تنها هفته ای است که فعالان این عرصه فرصت بیان موانع و مشکلات را به متولیان و مسئولان پیدا می کنند . هرچند مراسم غیر قابل تحمل و تقریبا توهین آمیز روز خبرنگار در سالن شرکت گاز بندرعباس کام اهالی این حوزه را تلخ کرده بود اما نشست هم اندیشی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس که حدود ساعت و نیم طول کشید حاوی نکات برجسته و قابل تحسینی بود که نشان داد نماینده ولی فقیه قلبا به اهمیت رسانه و جایگاه اهالی آن باور دارد .تحمل گلایه ها که برخی از آنها حتی با بیانی تند مطرح شد ،ظرفیت بالای ایشان را در تحمل نقد نشان داد .

دکتر محمد عبادی زده صبورانه دردها و موانع حوزه رسانه را شنید ، همراهشان شد ، برخی را پذیرفت و بعض دیگر را وعده پیگیری داد . ای کاش برخی متولیان حوزه فرهنگ از ویبیاموزند که رسانه ها ضرورت جامعه اند و شأن و جایگاه اهالی این حوزه باید حفظ شود . در این مجال برخی نکات مطرح شده در نشست هم اندیشی توسط مدیران و خبرنگاران تقدیم می گردد .

حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمحمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، در نشست هم اندیشی با رسانه ها گفت: « از حضور شما در این نشست تحت عنوان هم‌اندیشی با اهالی رسانه و از جمع شما همواره استقبال می‌کنم. بنده همواره از حضور در جلسات شما اصحاب رسانه بهره می‌برم و استفاده می‌کنم.

آموزش روش‌های مطالبه گری ضروری

ا اهالی رسانه به‌واسطه تریبونی که دارند باید در این حوزه، چیزی را بنویسند که نیاز مخاطب باشد و از در اختیار گذاشتن خبر خام و بدون تحلیل به مخاطب بپرهیزند؛ زیرا همگان از داشتن قوه تحلیل انواع خبرها برخوردار نیستند .نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است و جامعه‌مان با چالش جدی مواجه است . تسلط بر روش های مطالبه گری است . متاسفانه گاهی اصول مطالبه گری و گرفتن حق‌وحقوقمان را به‌درستی نمی‌دانیم اما می‌خواهیم مطالبه گر هم باشیم، لذا هم عوام و هم خواص باید بدانند «مطالبه گری چیست و چگونه باید آنرا دنبال کنند » درواقع اهالی رسانه به آموزش روش‌های مطالبه گری هم بپردازند

اخلاق رسانه ای سرلوحه باشد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از غوغاسالاری و حاشیه‌ها پرهیز کنند، عنوان کرد: ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.اخلاق رسانه‌ای، صداقت، دوری از تزویرها، منصفانه نوشتن و دوری از غرض‌ورزی‌های شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتشار اخبار باید منافع جامعه اسلامی مدنظر قرار گرفته شود و در همین راستا نقد منصفانه می‌تواند جامعه را به پویایی برساند.

خبرنگاران شهرک مخصوص به خود داشته باشند

دکتر عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بسیاری از فعالان رسانه و به خصوص خبرنگاران با مشکل مسکن روبه‌رو هستند که پیشنهاد می‌کنم نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند و اکنون فرصت خوبی برای حل این مشکل فراهم است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: برای تهیه زمین کمک می کنیم و می‌توانید با تسهیلات نهضت ملی مسکن صاحب زمین شده و شهرک مخصوص خود را داشته باشید.

امام جمعه بندرعباس همچنین اذعان کرد: این گلایه که حضور روحانیت در عرصه رسانه کمرنگ است را می‌پذیریم که بخشی از آن به سواد رسانه‌ای باز می‌گردد و بایستی به طلبه‌های جوان در این خصوص آموزش داده شود.

مسوولیت‌های اجتماعی از روضه‌های کلیشه‌ای من است

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان همچنین گفت: انتقاد در زمینه میزان اجرای مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در این استان جزو روضه‌های کلیشه‌ای من بوده و تا حدودی هم تاثیر داشته است، قبلا برخی این را حق ندانسته و به عنوان صدقه می‌دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: نبود توازن در خصوص مسوولیت های اجتماعی را می‌پذیرم، در برخی بخش ها سهم مسولیت های اجتماعی بسیار بالا و در برخی بخش ها بسیار پایین بوده است اما در برخی حوزه ها مانند حوزه رسانه میزان عمل به مسوولیت‌های اجتماعی صفر است. بسیاری از موضوعات مطرح شده در این نشست قابل طرح در شورای فرهنگ عمومی است، مانند عدالت در توزیع آگهی ها برای حمایت از همه مطبوعات و رسانه های استان که می‌تواند تبدیل به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شود.

اختلاف سلیقه اصحاب رسانه‌ها منجر به مشاجره نشود

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها از بیرون با یکسری مشکلاتی مواجه هستند و عده‌ای هم ممکن است بدشان نیاید از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: خودتان اجازه ندهید چنین فضایی ایجاد شود و برای این هم وحدت و همدلی بین اصحاب رسانه بسیار مهم است، اگر ذهن خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای درگیر مسائل داخلی و اختلاف سلیقه ها شده و به مراحل بالاتر کشیده شود آنگاه چه انتظاری از دیگران می‌توان داشت.

حجت الاسلام عبادی زاده خطاب به فعالان رسانه‌ای گفت: باید سعه صدر داشته باشید و این می‌تواند مسوولان دیگر را قانع کند که سعه صدر داشته باشند، ریش سفیدان هم میانداری کرده و مشکلات را حل کنند.

اگر درِ نقد بسته شد باید با آمال مان خداحافظی کنیم

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار فعالان رسانه، گفت: گریز صاحبان فکر، خرد و اندیشه از حوزه رسانه به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی جای نگرانی دارد.وی افزود:‌ فعالان این عرصه امروز جزو معدود اقشاری هستند که در آزادی بیان هیچ گونه تعلق مادی و ملاحظات بیرونی را لحاظ نمی‌کنند.

دکتر عبادی زاده ادامه داد: اگر برخی افراد و جریان‌ها ابزاری برای فشار وارد کردن به خبرنگاران و رسانه‌ها برای ممانعت از درج نقدها بر علیه خود ندارند و قادر نیستند از سفره و معیشت آنان بزنند، اقدام به استفاده از ابزار قضایی می‌کنند و اگر درِ نقد منصفانه بسته شود باید با همه آمال و آرزوهای‌مان خداحافظی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطر نشان کرد:‌ مسوول بایستی بتواند اصحاب رسانه را تحمل کند و از آنان انتظار می‌رود به رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب اقتدا کرده و از این روش‌ها دوری کنند.

وی با یادآوی اینکه خود از مساله‌ای نقد کرده و با اعتراض مسوولی روبه‌رو شده است، گفت: به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در هرمزگان حلقه وصل بین مردم و مسوولان هستم، آیا باید از یک مسوول بابت اینکه نقدش کردم عذرخواهی کنم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود:‌ برای جا انداختن نقد پذیری در بین مسوولان خود را در معرض نقدهای دانشجویان قرار دادم و آنان هم به خوبی و بدون واهمه، نقدهایشان را بیان کردند.

حجت الاسلام عبادی زاده مجدد یادآور شد: به مسوولان هم می گویم و هم از آنان می‌خواهم به رییس جمهور و رهبری اقتدا کنند، بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی و جامعه از رهبری نقد کرده اما آیا دفتر مقام معظم رهبری تا کنون پرونده‌ای بر علیه کسی ایجاد و یا پیگیری کرده است.

وی اظهار داشت:‌ نباید نگاه مسوول آن اندازه کوتاه باشد که با یک کلمه نقد منصفانه خبرنگار و رسانه فریادش بلند شود، مگر رسانه‌ها حریم قدسی پیامبران را می‌شکنند!

کشور قوی رسانه قوی دارد

علی‌علی‌نژاد رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تقویت تعامل دفتر نماینده ولی فقیه با رسانه ها گفت : به اثر گذاری رسانه ها در جامعه ایمان داریم و معتقدم این نشست ها باید مستمرا ادامه داشته باشد.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به برخی اقدامات افزود : در دفتر نمایندگی ولی فقیه اقدامات بسیار مهم و اثرگذار انجام می شود اما نمی توان آنها را بازگو کرد . حضور در محلات دور افتاده و دور دست ،دیدارهای مردمی ،نشست های مختلف با هدف کمک به توسعه استان از جمله برخی اقدامات است .

وی تصریج کرد : امام‌جمعه بندرعباس در مکان‌هایی که دورافتاده بوده با مردم دیدار داشته و پیگیر معضلات محلات و خود مردم بوده و از نزدیک مشکلات آن‌ها را لمس کرده است . لذا برای پیشبرد اهداف این نهاد که همان گره‌گشایی از مسائل استان است به همراهی رسانه‌ها نیازمندیم علی‌نژاد با قدردانی از تعامل رسانه با این دفتر یادآور شد : کشور قوی کشوری است که رسانه های قوی داشته باشد. اصحاب رسانه می توانند بسیار اثر گذار باشند والبته باید جایگاه رسانه تقویت شود و همه باید درجهت اهداف انقلاب و نظام مهم و موثر عمل کنیم .

ما خبرنگاریم

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران هرمزگان با قدردانی از برگزار کنندگان این نشست گفت : در پیام مدیران ، مسئولان ، افکار عمومی مارا مجاهدان خط مقدم جنگ نرم ، ما را مدافعان آزادی قلم ، مارا طلایه داران بیداری ، ما را سفیران آگاهی ، ما را مبارزان با جهالت ، ما را سربازان جبهه حقانیت می دانند .در این واژها جز تقدس ، جز عرش نشینی چیز دیگری وجود ندارد ما خبرنگاریم .

رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران هرمزگان افزود : ما همانهایی هستیم که در سیل شرق و غرب هرمزگان ، در زلزله فین و کنگ و سایه خوش ، در جای جایی که مصیبتی بر مردم سرزمین مان نازل می شود بی هیچ فراخوانی حاضریم . کسانی که در بحبوبحه شیوع و استمرار کووید 19لحظه ای متوقف نشدیم تا بازار شایعه و محافل تزریق نگرانی به مردم فرصت عرض نداشته باشند . همان افرادی که اگر فضای کار نداشته باشیم ، اگر به بهانه عدم ثبت نام در فلان سامانه و بهمان سایت از کمترین حمایت بی بهره شویم ، اگر متولی اصلی حوزه مان حتی نخواهد فقط یک بار پای دردلمان بنشیند. خود را در مقابل جامعه مان مسئول می دانیم .درمیدانیم و در میدان می مانیم .

برای کلمه کلمه نوشتنمان مسئولیم

شمس الدینی با اشاره به اینکه ، اصلا نمی داتیم پیج فیک یعنی چه ؟.اکانت هایمان اصل اصل است و برای کلمه کلمه نوشتنمان مسئولیم،تصریح کرد : قلممان اعوجاج بلد نیست ، انگار از اول دبستان یادمان دادند روی خط مستقیم بنویسیم .راهمان مثل نوشتنمان مستقیم است ،ساده می نویسیم آنگونه که کارگر و کشاورز و معدن کار ، صنعتگر ، پاکبان و بازاری ،ورزشکار و هنرمند ،مدیر و مدبر روحانی و مهندس همه و همه واضح درکمان می کنند نوشته هایمان مصداق هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند است .

رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران هرمزگان با انتقاد از کم توجهی به اهالی رسانه اظهار داشت : ما همان قشری هستیم که سامانه تخصیص آگهی ها هم درحق مان جفا می‌کند اگر دستگاه‌های آگهی دهنده مطابق مقررات همین سامانه نه یک ماه که دوسال هم حق الدرج را پرداخت نکنند ایرادی نیست اما اگر رسانه در تسلیم آگهی منتشر شده تعلل و تاخیر چند روزه داشته باشد ،حداقل ۳۰درصد جریمه می شود تا همین حق الزحمه خبرنگار دراین اتفاق ازبین برود همانهایی که اگر قلممان به سمت نقد رفت عده ای صاحب قدرت و ثروت ،جمعی دارای مکنت و شهرت والضالین مان می خوانند .

ایفای مسئولیت اجتماعی در حوزه رسانه واژه غریبی است

وی  با اشاره به ضرورت بازنگری در حمایت از رسانه ها گفت : انگار فقط ایفای مسئولیت اجتماعی در بخش ورزش ،بهداشت ،حوادث غیرمترقبه ،آموزش و پرورش و…. واجب کفایی و درحوزه فرهنگ و رسانه مکروه یا حرام است .چرا از زمانی که “میرزا صالح شیرازی”از فرنگ برگشته کاغذ اخبار را در 25محرم 1253منتشر کرد تا امروز شغل خبرنگاری به رسمیت شناخته نمی شود ؟

اگر خبرنگاران افسران مقابله با تهاجم فرهنگی هستند چرا کسی در این کشور برای بیمه خبرنگاران آستین بالا نمی زند ؟

ما کارت طلایی ، بیمه اکمل ،بیمارستان تخصصی ویژه ، ومراکز درمانی پیشرفته اختصاصی نمی خواهیم .والله اگر بیمار شویم باید بمیریم چون توان پرداخت هزینه های سنگین درمان و بستری را نداریم .

سئوال اینجاست در این 23سالی که روزخبرنگار مصوب شده ، اگر فقط سالی 20متر فضای رسانه ای ایجاد می شد کاخ نیاوران و سعد آباد در مقابل مجتمع رسانه ای هرمزگان تعظیم نمی کرد ؟ از 23هزار میلیارد تومان بودجه حوزه فرهنگ که بین 47دستگاه توزیع می شود سهم رسانه کجاست ؟

آینده روشنی در انتظار مطبوعات نیست

محمد نعمتی رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه های هرمزگان در این نشست کار خبر رسانی را مقدس و ارزشمند دانست و گفت : کار خبررسانی کار انبیاست ،اهل قلم و خبر راه حق را نشان می دهند .

لذا هر کسی اقدامی در جهت تجلیل از این جایگاه بنماید جای تشکر دارد . رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه های هرمزگان با اشاره به آفاتی که حوزه رسانه را تهدید می کند افزود : اگر خبرنگار صادق نباشد فضاهای دیگر بلای جان جامعه می شود .پس صداقت ، صراحت و دقت شاخصه های اصلی در ایفای رسالت خبرنگاران است.

نعمتی مشکل حوزه رسانه را عدم باور مدیران به نقش رسانه ها قلمداد و تصریح کرد : جامعه دولتی ما به این باور برسد که جایگاه خبرنگار کجاست . چرا بعضی شآن و شخصیت اهالی رسانه حفظ نمی کنند . با این وضعیت آینده روشنی درحوزه مطبوعات و رسانه نیست و امید را از خبرنگاران گرفته اند وی با طرح برخی مشکلات حوزه رسانه یادآورشد : مشکلات حوزه رسانه فراتر از اینهاست هرچند راه برای پیشرفت هست ولی نمی خواهند ما ذینفع باشیم و متاسفانه به مطبوعات بها نمی دهند .

هیئت مدیره انجمن کارفرمایی مطبوعات و رسانه های هرمزگان از برگزاری نشست هم اندیشی و حضور نماینده ولی فقیه در این نشست تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود این گردهمایی ها استمرار داشته باشد .

برای ایجاد دفاتر رسانه ها تدبیری بیندیشید

علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه هم اندیشی گفت : حسن توجه وعنایت نماینده ولی فقیه و مجموعه دفتر نمایندگی با حوزه رسانه و اهل قلم بسیار مطلوب است و تداوم آن موجب کمک به توسعه فرهنگی جامعه می شود .البته شما هم اهل قلم و رسانه هستید .

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با اشاره به آغاز فعالیت هیئت مدیره جدید افزود :هیئت مدیره جدید ،خانه تازه کارش را شروع کرده و آماده هستیم که این ارتباطات تقویت شود .

اکسیر مشکلات رسانه ای استان را برشمرد و تاکید کرد : مشکل چاپخانه داریم کمک بفرمایید. واقعا شهرداری می تواند با احداث چاپخانه این مشکل بزرگ را از سر راه بردارد البته باید پشتوانه قانونی باشد که دستگاههای دولتی ، صنایع و بنگاهها کارهای چاپ و نشر را در بندرعباس و همین چاپخانه انجام دهند که شهرداری هم متضرر نشود .

وی با اشاره به مشکل فضای ساختمانی برای رسانه ها تصریح کرد : بیشتر رسانه ها دفتر کار ندارند و یا بصورت استیجاری است که هم مشکلات بیمه ای را دو چندان کرده و هم تورم حوزه مسکن بارمالی آنها را افزایش داده است لذا باید به فکر دفاتر رسانه بود . و مشکلات دفاتر این بخش باید حل شود .موضوع دیگر اینکه متاسفانه نشست ها و جلسات با موضوع فرهنگ بدون حضور نمایندگان رسانه ها برگزار می شود .یعنی درجلسات فرهنگی ما را دعوت نمی کنند .درحالیکه این جلسات با حضور اهالی فرهنگ و رسانه می تواند خروجی بهتری داشته باشد .

همراه ساختن رسانه در تقویت مطالبه گری ضروری است

مهدی خسروی مدیر خبرگزاری فارس هرمزگان با اعلام این مطلب گفت : اجازه دهید بصورت دوره خبرنگاران در دفتر شما حاضر شوند. و نسبت به پوشش فعالیت ها و اقدامات این حوزه همراهی نمایند .

مدیر خبرگزاری فارس هرمزگان با انتقاد از سطح نازل سواد رسانه ای برخی مدیران افزود : برخی مدیران سواد رسانه ای ندارند یا نیازمند تقویت سواد رسانه ای هستند . متاسفانه به همین دلیل توان دفاع مستند و موثر از اقدامات نظام را ندارند .

خسروی کاهش توان مالی رسانه ها را به زیان حوزه فرهنگ دانست و تاکید کرد : این اتفاق باعث می شود رسانه ها توان حمایت از خبرنگاران را نداشته باشند لذا بسیاری از نخبگان و افراد صاحب قلم با این شرایط از این مسیر جدا می شوند که نتیجه اش به زیان جامعه است .

به ما اجازه حرف زدن نمی دهند

علیرضا کناری مدیر پایگاه خبری صنعت جنوب هم با قدردانی ازبرگزاری این مراسم گفت : نماینده ولی فقیه ویژه به رسانه توجه دارند که جای سپاس دارداما ای کاش همه مسئولان و متولیان چنین نگاهی نسبت به حوزه رسانه داشتند .

مدیر پایگاه خبری صنعت جنوب با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولان به رسانه ها افزود : برخی از جامعه رسانه توقع دارند که فعال باشند اما کوچکترین نقدی را تحمل نمی کنند . به مدیران توصیه کنید که انتقاد پذیر باشند. شکایت از رسانه به معنای پایان نقد است .با این برخوردها خبرنگاران یه جایی به پایان کار خواهند رسید.

کناری با اشاره به عدم حمایت صنایع از حوزه فرهنگ و رسانه تاکید کرد : صنایع در حمایت از رسانه کوتاهی می کنند.در واقع همان ذره حمایتشان منوط به کار کردن اخبارشان کرده اند.وی با انتقاد از برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار توسط متولی فرهنگ استان ، گفت : متاسفانه بعضی نقش و اهمیت رسانه ها را درک نکرده اند . روز خبرنگار را بنحوی برگزار کردند که ای کاش برگزار نمی کردند . در این روز باید خبرنگاران درددل خودشان را مطرح کنند ولی به ما اجازه حرف زدن نمی دهند .ما باید مقابل مدیر فرهنگ حرفمان بزنیم اما این فرصت به ما داده نمی شود . خطاب من به برخی مسئولان است بخدا از القابی که به ما می‌دهند خسته شدیم .مرد میدان باشند و درعمل باید حمایت کنند .

رسانه های داخلی تقویت شوند ، رسانه های بیگانه برجسته نمی شود

بابک پارسا سردبیر پایگاه خبری صدای گامبرون در نشست هم اندیشی اهالی رسانه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت : متولیان فرهنگ حمایتی از حوزه رسانه ندارند.برخی برخی مدیران هفته خبرنگار و اهالی رسانه را فراموش کردند و تنها گاهی که نیاز به برجسته شدن دارند به یاد رسانه می افتند .

سردبیر پایگاه خبری صدای گامبرون با انتقاد از مدیران کم کار افزود : متاسفانه کماکان در هرمزگان شاهد مدیران کم کار هستیم ما خبرنگاران این کم کاری ها را به عینه می بینیم .مقام معظم رهبری تاکید بر برجسته کردن خدمات نظام دارند اما برخی مدیران انگار در قبال این فرمایش رهبری مسئولیتی ندارند .

پارسا با اشاره به عدم حمایت از حوزه رسانه یادآور شد : چرا رسانه های داخلی تقویت نشوند که رسانه های بیگانه برجسته و دارای مخاطب در کشور باشند .این اتفاق ناشی از عدم توجه به رسانه های داخلی است که با همه وجود در خدمت مردم ، نظام و کشور هستند .

چرا شهرک رسانه ای نداشته باشیم

عزت معمارباشی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در این نشست گفت : مسئولین در حرف و عمل صادق باشند .مرد بلند قامتی در استان مسئولیت گرفته که معتقد است اگر رسانه های با او همراه نباشند پدرشان را در می‌آورماین چه نگاه زشت و شنیعی است که وجو دارد ؟ باید این نگاه تغییر کند .

خبرنگار ایرنا افزود :همه از بیان انتقاد توسط رسانه ها سخن می گویند اما صحبت های برخی مسئولان قابل راستی آزمایی نیست. بطور مثال سفر دولت به هرمزگان بیش از 150مصوبه داشت . آقای رئیس جمهور موکد بر پیگیری تحقق این مصوبات توسط رسانه ها تاکید دارند ، در حالیکه جزئیات مصوبات سفر روشن اعلام نمی شود.که اهالی رسانه بخواهند روی میزان تحقق آنها پیگیری کنند .

معمارباشی با تاکید بر تزریق امید به جامعه و به خصوص به اهالی رسانه خاطر نشان کرد : رسانه های استان در شرایط خوبی نیستند ،لذا باید با جدیت بر کار مسئولان در حوزه تعامل با رسانه ها نظارت شود .

سئوال اینجاست ما نسبت به قطر چه کم داریم چرا هرمزگان نباید شهرک رسانه ای داشته باشد . برای احداث مجتمع رسانه ای باید سریعتر اقدام کرد . این اتفاق کمک بزرگی به اهالی رسانه است .

وی در پایان با گلایه شدید از برگزاری مراسم روز خبرنگار توسط متولی فرهنگ استان گفت : در این مورد فقط باید تاسف خورد . چرا که سخن گفتن در باره آن بدتر از بد است .

جامعه بدون رسانه قابل تصور نیست

مریم پاسلار مدیر خبرگزاری تابناک هرمزگان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه جامعه گفت : جامعه بدون رسانه قابل تصور نیست و نمی توان اهمیت رسانه ها را در توسعه پایدار انکار کرد .

مدیر خبرگزاری تابناک هرمزگان حضور بانوان در رسانه ها را قابل تحسین دانست و افزود : بحمدلله در سالهای اخیر با رشد حضور بانوان در حوزه مدیریت و خبر در رسانه ها روبرو هستیم که اتفاق مبارکی است و باید آن را قدردانست .

وی با اشاره به شرایط کار بانوان در عرصه های اجتماعی تصریح کرد : طبیعتا بانوان به سبب مسئولیتی که در زندگی دارند و علیرغم آن مسئولیت خطیر به عرصه های اجتماعی ورود می کنند ، باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند . .

در این نشست خبرنگار روزنامه ایران با اشاره به ضرورت زدودن فضای ناسالم از عرصه مطبوعات و رسانه ها گفت : نشریات و مطبوعات هرمزگان با نهایت صداقت کار می کنند اما موانع گاهی چون موریانه از درون تشکیلات سر می‌زنند.

مدیر پایگاه خبری اشکان نیوز درخصوص توجه به جامعه معلولین ، نظارت بر حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی صنایع مطالبی را بیان کرد .جمع دیگری از خبرنگاران هم بر حفظ وحدت و همدلی ، کمک به تقویت رسانه ها ، جلوگیری از ترکتازی و اهانت به رسانه ها توسط برخی مدیران تازه وارد تاکید کردند .

در پایان این نشست تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه به نمایندگی از خبرنگاران و فعالان این عرصه تجلیل شدند و لوح سپاس به خبرنگاران حاضر در این هم‌اندیشی اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.