×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
آماده ارائه آموزش به دانشجویان رشته های پزشکی هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، غلامعباس مومنی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و رئیس دانشکده علوم پزشکی پیرامون مسایل مربوط به آموزش دانشجویان رشته‌های پزشکی در بیمارستان خلیج فارس تبادل نظر کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این دیدار، نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه عدالت آموزشی و گسترش تحصیلات تکمیلی و عالی را انکار ناپذیر دانست و افزود: دانشگاه ازاد اسلامی از بدو تأسیس تاکنون به خوبی جوابگوی نیاز جوانان کشور در بحث آموزش عالی به ویژه تحصیلات تکمیلی باشد. معتقدم نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور و تحقق عدالت آموزشی بی‌بدیل است.

دکتر مؤمنی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و حتی مدیریت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تصریح کرد: افزایش مهاجرت پزشکان و متخصصان، پایین بودن جمعیت دانشجویی و فارغ التحصیلان در این رشته‌ها، باید نسبت به جبران کمبودها اقدامات مؤثر صورت پذیرد. لذا در این زمینه، آماده جذب دانشجویان و ارائه آموزش‌های بالینی در مقاطع مختلف تحصیلی هستیم.

وی با اشاره به امکانات بیمارستان خلیج فارس بندرعباس خاطر نشان کرد: این بیمارستان در بهترین نقطه شهر واقع شده و دارای بخش‌هاى فعال قلب و سى سى یو، اورژانس، داخلى، جراحى مردان، زنان، ارتوپدى، و واحدهاى پاراکلینیکى شامل آزمایشگاه، رادیولوژى، اندوسکپى، سونوگرافى و… می‌باشد. که سال‌های متمادی است در این بیمارستان به پرورش دانشجوی پزشکی مشغول، و تا مقطع دکتری عمومی پذیرای دانشجویان بود‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۲۰۰ دانشجو فارغ التحصیل شده‌اند،که: تعدادی از این افراد در استان حضور دارند و بیش از ۸۰ درصد در حال تحصیل در مقطع متخصص هستند.

مؤمنی با اشاره به ضرورت رفع نیاز کشور به نیروی متخصص پزشکی افزود: از آنجایی که کشور نیاز به پزشک دارد و شمار مهاجرین این رشته در حال افزایش است، ما باید این نیاز را برطرف سازیم، و تلاش خود را معطوف به ارئه خدمات مطلوب آموزشی و رفع نیازهای دانشجویان کنیم. در همین راستا، رایزنی‌هایی با مرکز انجام شده که تا ۳۰ درصد از سهمیه این رشته‌ها به متقاضیان بومی اختصاص یابد که در استان ماندگار خواهند بود. درحال آماده سازی پایون برای متقاضیان رشته‌های پزشکی و پرستاری نیز هستیم.

غلامعباس مؤمنی خواستار ایجاد رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شد و تصریح کرد: با توجه به نیاز، انتظار می‌رود دانشگاه آزاد اسلامی زمینه‌ تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پرستاری را فراهم نمایند، با توجه به گسترش مراکز درمانی و بیمارستانی و توسعه بخش‌های تخصصی در بیمارستان خلیج فارس قطعاً با کمبود پرستار روبرو خواهیم شد. در رشته‌های مدیریت بیمارستانی‌ در حال رایزنی با دانشگاه هستیم، تا این رشته تحصیلی نیز اضافه شود. در صورت تحقق این امر همکاری لازم را در جهت ارائه خدمات آموزشی با مراکز دانشگاهی خواهیم داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان افزود :طی سال‌های ۹۴ الی ۹۶، که بیمارستان زنان شریعتی در حال بازسازی بود، ارائه خدمات در بیمارستان خلیج فارس انجام می‌شد.این اتفاق موجب تقویت تجارب و توانمندی نیروهای شاغل در بخش زنان شد. و بحمدلله کادر توانمند و موفقی در این بخش داریم. طبیعتاً اگر تعاملات با دانشگاه آزاد اسلامی تقویت شود، آماده‌ایم آموزش‌های مورد نیاز دانشجویان رشته‌های مربوط به مقطع دندانپزشکی و حتی رزیدنتی را ارائه کنیم. یک ساختمان هم بصورت اداری جهت تحصیل و‌کمک به آموزش دانشجویان در اختیار دانشگاه قرار گرفته است. که در این زمینه هم تفاهم نامه‌ای با جناب رستمی رئیس دانشگاه آزاد قشم منعقد شده است.

وی در پایان بر ضرورت توجه به رفع دغدغه‌های دانشجویان تاکید کرد و گفت: در راستای ایجاد رفاه و امکانات بیشتر برای دانشجویان، استفاده از خوابگاه دانشجویی را رایگان کرده‌‌ایم و در حال آماده‌ سازی دو خوابگاه دیگر (پسرانه و دخترانه) برای آنان هستیم. استفاده از غذاخوری برای دانشجویان به قیمت کارمندان سازمان و برای کارورزان بصورت رایگان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo