×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
هدف اصلی شیلات ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی استان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در این نشست مسعود بارانی با اشاره به اهمیت مدیریت اصولی بنادر صیادی در ارتقای خدمت رسانی به صیادان در کنار افزایش ایمنی، حفاظت و حراست از اموال بنادر و صیادان گفت: مجریان بهره بردار باید نهایت اهتمام خود را در حفظ، نگهداری و بهبود شرایط و وضعیت بنادر صیادی و اجرای کامل مفاد قرار داد واگذاری به کار بگیرند.

مسعود بارانی با بیان اینکه بررسی و پایش مستمر وضعیت بنادر صیادی در دستور کار معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان هرمزگان و روئسای شیلات شهرستانهای استان قرار دارد عنوان کرد : اجرای مفاد قرارداد واگذاری مدیریت بندر از سوی مجریان و بهره برداران الزامیست.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی در بنادر صیادی و آمادگی مقابله با حوادث و رخ دادها در بنادر صیادی ، حضور کارشناش ایمنی در تمامی بنادر صیادی استان هرمزگان را الزامی خواند و تصریح کرد: در همین راستا مجریان بهره بردار موظف به مشارکت و یا برگزاری دوره های آموزشی مستمر اطفاء حریق و ایمنی برای صیادان و نیروی انسانی شاغل در این بنادر هستند.

در ادامه مدیرکل دفترتوسعه و مدیریت بنادر دریانوردی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب و شایسته به جامعه صیادی از اهم دستورکار و اهداف سازمان شیلات ایران است گفت: بدون شک ارتقای رفاه و خدمات رسانی به جامعه صیادی برای سازمان شیلات اولویت است.

الیاس واحدی با اشاره به دستاوردهای واگذاری مدیریت بهره برداری بنادر ماهیگیری به بخش های غیر دولتی گفت: یکی از مزایای واگذاری بنادر صیادی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدیریت بنادر توسط بهره برداران بنادر است.

وی تصریح کرد: در این راستا کمبود حدود ۸۵ درصدی نیروی انسانی مصوب طبق ساختار سازمانی مدیریت بنادر تا اندازه زیادی حل خواهد شد کما اینکه در هر کدام از بنادر واگذار شده حدود ۶ تا ۷ نفر نیروی انسانی از سوی تعاونی های بهره بردار تامین خواهند کرد و همچنین هزینه های جاری مدیریت بندر که ارقام بالایی هستند در اثر واگذاری توسط بخش غیر دولتی تامین می‌شود.

واحدی افزود: ولی علیرغم این دستاوردهای مثبت تعمییر و نگهداری بنادر در بین تعهدات بهره برداران بندر در سالهای گذشته زیاد مورد توجه نبوده و در قرارداد های جدید باید این مهم به صورت اساسی پرداخته شود.

مدیرکل دفترتوسعه و مدیریت بنادر دریانوردی سازمان شیلات ایران ضمن تقدیر و تشکر از گزارش جامع شیلات هرمزگان از آخرین وضعیت مدیریت بنادر صیادی استان هرمزگان گفت: واگذاری بنادر صیادی در استان هرمزگان با پیگیری های صورت گرفته می تواند الگوی کشوری باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo