×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم بهره‌گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، عطاالله ناوکی در دیدار سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ضمن تسلیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و اظهار کرد: یکی از راه های ترویج این فرهنگ استفاده از ابزار جذاب هنری است.

وی با اشاره به دیدار اخیر خانواده های معظم شهدا با مقام معظم رهبری(دامه برکاته)، افزود: ضرورت توجه به امر مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از قالب هنر یکی از تاکیدات معظم در این دیدار بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان همچنین به نقش استان هرمزگان در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تقدیم ۱۲ شهید و بیش از ۲۰ جانباز در دوران شکل گیری انقلاب بیانگر قدمت سیاسی و مذهبی این استان است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در دوران دفاع مقدس نیز نقش تعیین کننده ای در بسیاری از عملیات ها داشت اما متاسفانه آن گونه که باید، حق رزمندگان این استان به خوبی ادا نشده است، افزود: شمار زیادی از شهدای استان در دفاع مقدس عهده دار مسئولیت بودند که باید به عنوان سردار مطرح می شدند که این اتفاق نیفتاده است.

ناوکی از چاپ و رونمایی از ۲ جلد کتاب وصایای شهدا، چاپ و رونمایی کتاب «جاودانه های تاریخ» حاوی خاطرات سرداران شهید استان، تولید مستند های «شهید فاطمه نیک» و «شهدای مدافع حرم استان» به عنوان بخشی از فعالیت های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان یاد کرد.

وی با اشاره به حادثه شلیک ناو وینسنس آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه، گفت: علی رغم اینکه از ۷ کشور جهان مسافر در این پرواز وجود داشت اما تاکنون نتوانسته ایم از سفرای این کشورها برای شرکت در مراسم سالگرد این جنایت هولناک دعوت کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با ذکر این نکته که زبان هنر این قابلیت را دارد که ابعاد این جنایت ضد حقوق بشری را جهانی کند، افزود: از ظرفیت هنرمندان مسجدی در زمینه های مختلف هنری برای معرفی جنایت استکبار جهانی استفاده خواهیم کرد.

وی تنظیم تفاهم نامه تولید سرود با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت عظیم هنری مساجد ذکر کرد و افزود: در آینده نزدیک با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت رشته های تئاتر، هنرهای تجسمی و برنامه های فرهنگی، کتابخوانی و رسانه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت بهره خواهیم برد.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تولید آثار فاخر سرود با موضوع ایثار و شهادت، گفت: ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، تکریم مادران و همسران شهدا، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و… از موضوعات مهم پیشنهادی این تفاهم نامه برای تولید سرود توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی به پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم نامه زمینه همکاری بیشتر در حوزه بهره گیری از توانمندی های کانون های فرهنگی هنری به ویژه در زمینه تولید آثار فاخر هنری نظیر سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی، مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، ویژه برنامه های بزرگداشت شهدا و … با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان راه اندازی شده است که بیش از ۷۰ درصد از آنها در مناطق روستایی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo