×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توجه به نقش مشارکتی مردم در طرح توسعه بندر مکران

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین عباس‌نژاد در بازدید میدانی از منطقه بنجی بندر جاسک( محل احداث بندرگاه مکُران) به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران اشاره و اظهار داشت: توسعه این سواحل که یکی از طرح‌های بزرگ سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود، می‌تواند تجلی سیاست‌های کلان اقتصاد دریامحور باشد.

وی در ادامه با اشاره به چند دوره بازدید مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: تمامی این بازدیدها پیرو و تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران، تاکیدات رییس جمهور و معاون اول وی برای تسریع در روند امور و دریافت مجوزهای لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهم‌ترین موضوع در این طرح را مباحث اسنادی عنوان کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم برای پیشبرد و احداث این طرح عزم جدی دارد و تمام پیگیری‌ها در اداره کل بنادر استان نیز بر این است از اواخر سال جاری عملیات اجرایی موج شکن آغاز شود.

عباس‌نژاد افزود: مطالعات طرح بندر بنجی آغاز شده و امیدواریم تا قبل از پایان سال طرح جامع نهایی شود و براساس این طرح عملیات ایجاد موج شکن و اسکله‌ها و حوضچه برای پهلودهی جداسازی کشتی‌ها را آغاز کنیم.

 

استقرار نیروهای عملیاتی دریانوردی در کوه مبارک

وی در ادامه از استقرار نیروهای عملیاتی دریانوردی در این منطقه خبرداد و تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌ وزارت نفت در حوزه پتروپالایش‌ها در کوه مبارک جاسک و به منظور ارائه خدمات و عملیات ایمن دریانوردی به شناورهای تانکری در این منطقه، نیروهای عملیاتی دریانوردی تا یکماه ‌آینده در این منطقه مستقر خواهند شد.

عباس‌نژاد اضافه کرد: تجهیزات سبک مخابراتی، ارائه خدمات دریایی به منظور جداسازی ایمن شناورها، محصور کردن زمین و آمادگی برای آغاز عملیات طرح اجرایی موضوع اسنادی آن نیز تا یکماه آینده به نتیجه می‌رسد.

 

توجه به نقش مشارکتی مردم در طرح توسعه بندر مکران

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز گفت: در راستای سیاست اجرایی برای استقرار و مشارکت همزمان وزارت نفت این طرح راهبردی، سازمان بنادر و دریانوردی دستورالعملی را برای استقرار این بندر در نزدیک‌ترین مکان برای دسترسی به حوضچه وزارت نفت و پشتیبانی از عملیات دریایی طراحی کرده است.

“حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در ادامه اجرای این طرح، اهداف مهمی از جمله استقرار و توسعه مرز کشور مدنظر بوده و سیاستی که رهبر معظم انقلاب از ابتدای برای توسعه مرزی مدنظر داشتند و در صحبت‌های اخیر ایشان نیز مساله ایجاد انگیزه اقامت افراد در حوزه مرزی در طرح توسعه بندر مکران دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: مساله توسعه‌ و استقرارها درحاشیه مرزها در توسعه بخش مکران دیده شده و در این بخش نیز شاهد مشارکت عموم مردم خواهیم بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: با بررسی‌های میدانی منطقه بنجی و با استقرار تجهیزات لازم، زیرساخت‌های ابتدایی برای توسعه و تکمیل فعالیت‌های دریایی به صورت بخش بخش در حال انجام است.

محمدحسینی تختی با اشاره به استقرار تجهیزات مخابراتی از تیرماه امسال و استقرار نیروهای عملیات دریایی بنادر خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح نزدیک‌ترین مسیر برای پشتیبانی و پهلوگیری از تانکرهای نفتی در منطقه کوه مبارک جاسک ایجاد خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo