×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزییات برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسمعیل جهانگیری در این باره اظهار کرد : ۱۱ برنامه ملی و منطقه ای برای این جشنواره تدارک دیده شده است که برخی برنامه ها در سطح ملی مانند جشنواره موسیقی خلیج فارس درحال برگزاری است. در این جشنواره از ۱۶ استان ۳۲ اثر موسیقی به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از داوری و ارزیابی ها ۱۰ اثر در بخش پایانی اجرا می شود. این ۱۰ اثر موسیقی عموما موسیقی نواحی و محلی است که بیشتر با فرهنگ ایرانی هم خوانی و سازگاری دارد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، چهارمحال و بختیاری،قزوین، کرمان،گیلان، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در جشنواره موسیقی حضور خواهند داشت که این ۱۰ اثر در تالار شهید آوینی در دو روز اجرا می شود.

جهانگیری اضافه کرد: در صورت امکان و با همکاری شهرداری در تلاشیم بعضی از این موسیقی ها را که شرایط اجرا در فضای باز وجود داشته باشد در بین  محلات اجرا شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی خلیج فارس، اظهار کرد: تاکنون ۸۱ اثر فیلمنامه از ۱۵ استان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان استان هرمزگان دفتر بندرعباس در حال برگزاری است. آثار از استان های گیلان، کرمانشاه،تهران،سمنان، زنجان، آذربایجان غربی،فارس،مازندران، اصفهان، خوزستان، کرمان، قزوین، البرز، اردبیل و هرمزگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با رایزنی هایی که در گذشته با مرکز گسترش سینمای مستند ایران وابسته به سازمان سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده پس از ارزیابی ها  از دو اثر برای تولید حمایت شود که امسال بتواند در جشنواره فیلم حقیقت با نام خلیج فارس از بین همین فیلمنامه ها اثر مستند داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: فیلمنامه هایی هم که نظر داوران را بتوانند جلب کنند در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد که اگر فیلم سازی قصد دارد در آینده فیلمی با موضوع خلیج فارس بسازد فیلمنامه را در اختیارش خواهیم گذاشت.

جهانگیری عنوان کرد: بخشی از برنامه ها برنامه هایی است که با همکاری شهرستان ها برگزار می شود که پنج شنبه گذشته در بندرخمیر یک کار پرفورمنس برگزارشد. در همین برنامه از استاد  عودنوازی “رادمهر” تجلیل شد.

به گفته وی، برنامه دیگر جشن های مردمی با عنوان شب گردهمایی موسیقی آیینی هر شب در یکی از روستاهای ساحلی برگزار می شود. همچنین برنامه های آیینی علاوه بر شهرهای ساحلی، یک شب در بندرعباس هم اجرا خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به رونمایی از کتاب، گفت: آثار مکتوبی که در سال گذشته در قالب کتاب تولید شده که برخی آثار خارجی ترجمه شده رونمایی خواهد شد. مثل کتاب “سفرنامه تیشیرا” این کتاب به قلم یکی از نویسندگان از کشور پرتغال با موضوع خلیج فارس نوشته شده این اثر ترجمه شده و در همایش پایانی از این اثر رونمایی خواهد شد.

جهانگیری افزود: دستگاه های دیگری مثل دانشگاه فرهنگیان هم یک جشنواره برنامه ریزی کرده تحت عنوان جشنواره “تولیدمحتوای دانشجویی” که ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است، این جشنواره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی شهر بندرعباس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور جشنواره اختراعات برگزار می کند که اختتامیه این جشنواره ۱۱ اردیبهشت در ابوموسی برگزار خواهد شد.

همچین جهاد دانشگاهی هم شب شعر با نام خلیج فارس را ۱۱ اردیبهشت برگزار می کند.

وی اضافه کرد : یک شب برنامه های هنری درجزیره هرمز برگزارمی شود.همچنین در سطح محلات با مشارکت شهرداری بندرعباس ، شهرداری بندرکنگ و شهرداری میناب برنامه هایی را با نام خلیج فارس خواهیم داشت.

جهانگیری خاطرنشان کرد: مرکز ملی اقیانوس شناسی با ذیل دبیرخانه جشنواره و اداره کل آموزش و پرورش نشست های علمی با موضوع خلیج فارس در مدارس برای دانش آموزان برگزار خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo