×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سازمان‌های مردم نهاد به توجه‌بیشتری نیاز دارند

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، عصر یکشنبه کارگروه ویژه گردشگری استان هرمزگان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان این حوزه برگزار شد. فعالان حوزه گردشگری استان هرمزگان در این جلسه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات استان در حوزه گردشگری پرداختند.

از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ۱۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری آموزش دیدند

کشور احمدیان در این جلسه اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای حفظ منافع صنفی شغل خود تلاش خواهند کرد تا پایداری هدف محقق شود.

مدیرعامل یکی از مؤسسات مردم نهاد حوزه گردشگری در هرمزگان عنوان کرد: از اردیبهشت‌ماه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جهاد دانشگاهی منعقد شد توانستیم حدود هزار و ۵۰۰ نفر را در حوزه گردشگری آموزش دهیم.

وی ابراز کرد: اگر مسئولان به سازمان‌های مردم‌نهاد ارزش و بهای بیشتری قائل شوند اتفاقات بسیار مثبتی در این حوزه رقم خواهد خورد.

مهمانسراهای ادارت به بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری ضربه می‌زند

فرامینی عضو کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به اتاق بازرگانی اظهار داشت: در گذشته بخش‌نامه داشتیم که مهمانسراهای دولتی جمع شوند. هنگامی که هر اداره و سازمانی برای خود یکسری امکانات پذیرایی عریض و طویلی داشته باشد سهم بخش خصوصی از این اقامتگاه‌ها کم خواهد شد.

عضو کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به اتاق بازرگانی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از جامعه هدف گردشگران را کارمندان ادارات و سازمان‌ها تشکیل می‌دهند اگر این رویه عوض نشود بخش خصوصی که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند ضربه خواهد خورد.

وی ابراز داشت: باید به پوشش و بیمه‌ای کسب و کارهای کوچکی که در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارند توجه شود. اگر این اتفاق رخ ندهد امکان اینکه این افراد بتوانند روی پای خود بایتد مشکل خواهد بود.

شرق هرمزگان از زیرساخت‌های گردشگری محروم است

حمزه اظهار کرد: در شرق استان هرمزگان با محوریت شهرستان سیریک و جاسک زیرساخت‌های لازم گردشگری را نداریم.

سرمایه گذار حوزه گردشگری در شرق استان هرمزگان عنوان کرد: اگر بخواهیم یک منطقه از نظر گردشگری در کشور مطرح شود ابتدا باید زیرساخت‌های مناسب آن‌را فراهم کنیم. وقتیکه گردشگر با زیرساخت‌های غیر فنی و مهندسی مواجه شود دیگر به منطقه سفر نخواهند کرد.

استان‌های جنوبی کشور از تعطیلات تابستانه متضرر هستند

محمدرضا چرسی‌زاده اظهار کرد: تعطیلات در کشور به صورت عادلانه تقسیم نشده است و استان‌های جنوبی از این موضع متضرر هستند.

یکی از فعالان در حوزه هتلداری هرمزگان عنوان کرد: هنگامی که تعطیلات تابستان شروع می‌شود و گردشگری انبوده و تفریحی آغاز می‌شود به دلیل اقلیم استان هرمزگان و جنوب کشور مهمانان ترجیه می‌دهند به استان‌های دیگر سفر کنند.

وی ابراز داشت: درخواست داریم طرحی به عنوان تعطیلی زمستانی در مجلس مطرح شود و نمایندگان جنوب کشور از این طرح دفاع کنند چراکه اگر یک ماه در زمستان تعطیلی داشته باشیم با شش ماه تعطیلی تابستان برابری خواهد کرد.

چرسی‌زاده گفت: حمل و نقل گردشگری جاده‌ای در استان هرمزگان ضعیف است درخواست داریم که اعتباری برای این موضوع دیده شود.

وی گفت: اول تشکل حرفه‌ای استان هستیم اما هنوز تفویض اختیاری که باید برای جامعه حرفه‌ای در نظر گرفته شود هنوز از سوی اداره کل استان هرمزگان در نظر گرفته نشده است.

تشویق خطوط داخلی و هوایی در راستای پرواز بین بندرعباس و مسقط

داوری اظهار کرد: آژانس‌های گردشگری دو هدف داشتند یکی جذب گردشگر داخلی و خارجی و گردشگر سلامت بود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافری استان عنوان کرد: درخواست داریم که قطر گردشگری را به خط بندرعباس را منتقل کنند تا خط حمل و نقل ریلی و زمینی را به استان داشته باشیم.

وی ابراز داشت: استان هرمزگان دارای بیشترین وجه اشتراک فرهنگی، قومی و خویشاوندی با کشورها حاشیه خلیج‌فارس است اما متأسفانه سهم تردد هوایی از مرکز استان هرمزگان به مقصد این کشورها بسیار پایین است و همین امر باعث شده که سهم بازار گردشگری خارجی و تردد تجار به ویژه گردشگری سلامت برای استان ناچیز شود.

داوری خاطرنشان کرد: درخواست داریم که وزیر میراث فرهنگی پیرو تفاهم‌نامه‌ای که در کشور عمان داشتند نسبت به تشویق خطوط هوایی داخلی و خارجی به پرواز ما بین بندرعباس و مسقط همکاری کنند.

وی تشریح کرد: هرمزگان باید مانند دیگر استان‌ها کمیته گردشگری سلامت را ایجاد کند.

پروسه زمانی اخذ مجوز یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است

قلندر نژاد اظهار کرد: مشکلی که سرمایه‌گذاران بخش گردشگری با آن مواجه هستند پروسه زمانی است که باید برای گرفته شدن مجوزها و زمین باید طی کنند.

سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری عنوان کرد: بنده در سال ۹۱ درخواست زمین دادم و در اواخر سال ۹۴ زمین به بنده واگذار شد و یک سال و نیم هم زمان صدور پروانه ساخت بود.

وی ابراز داشت: برآورد هزینه‌ای من در طرح توجیهی که در سال ۹۲ ارائه کرده بودم حدود یک میلیارد تومان بود اما هنگامی که موفق به اخذ مجوز شدم هزینه ساخت مجموعه هشت میلیارد تومان شده است.

قلندر نژاد گفت: برای گرفتن اخذ تسهیلات نیز تلاش کردیم اما مشکل گذاشتن وثیقه‌های سنگین نیز وجود دارد چراکه زمین مورد واگذاری را نمی‌توانیم برای دریافت تسهیلات وثیقه قرار دهیم.

وی تشریح کرد: بنده برای اخذ یکی از مجوزهای مورد نیاز به یکی از نهادهای نیمه دولتی مراجعه کردم که رئیس آن ارگان علاوه بر هزینه صدور مجوز درخواست چند صد میلیون تومان را داشت. پس از واکنش بنده فرد مسئول اعلام کرد که شما با اجرای این پروژه مقدار زیادی سرمایه را بدست خواهید آورد اینکه مقداری ناچیز است.

استاندار هرمزگان ضمن انتقاد شدید از مسئول مربوطه در واکنش به صحبت‌های این فعال بخش خصوصی گفت: اگر چنین تفکری در میان دستگاه‌های حاکمیتی وجود داشته باشد تحول عظیمی در حوزه گردشگری رخ نخواهد داد. تمام افرادی که مسئولیتی در این زمینه دارند باید متوجه شوند که آیا برای استان هرمزگان خاصیت مثبتی دارند یا خیر.

برچسب ها :