×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
فعالیت ۱۲۰۰ نفر در قالب گروه نام/ مردم، اصلی‌ترین امدادگر بحران‌ها هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرجام دانش با اشاره به فعالیت گروه نجات و امداد مردمی پس از شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، اظهار کرد: تجربیات مهم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که مردم در بحران‌ها، امدادگر اصلی هستند.

وی افزود: در عملیات‌های امداد و نجات، آگاهی و همکاری مردم یک مسئله مهم و حیاتی است که می‌تواند منجر به کاهش خسارت‌ها شود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: گروه نجات و امداد مردمی بندرعباس متشکل از شهروندان بندرعباسی، با عنوان یک پویش مردمی و تحت حمایت این سازمان، برای مقابله و جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری ویروسی کرونا راه‌‌اندازی شده و اکنون حدود ۱۲۰۰ نفر عضو دارد.

دانش با بیان اینکه این افراد در دو بخش فضای مجازی و اقدامات عملیاتی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ضد عفونی مکان‌های پر تردد عمومی و خصوصا مرکز شهر از اصلی‌‌ترین اقدامات بخش عملی گروه«نام» است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش فضای مجازی نیز اخبار و مطالب دقیق درباره این بیماری جمع‌آوری شده و به صورت عمومی بازنشر می‌یابد.وی همچنین عنوان کرد: ماهیت این گروه مردمی است اما نیروهای بخش عملیات آتش‌نشانی نیز در روزهای غیر کاری و سایر پرسنل این سازمان به منظور همراهی و راهنمایی در این گروه‌ها حضور دارند.

دانش در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: این گروه هیچ‌ گونه ورود به ساختمان‌ها نداشته و فقط ضد عفونی اماکن عمومی در دستور کار است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ادامه داد: از مدیران مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی درخواست داریم نسبت به ضد عفونی مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کرده و از گروه مردمی نام درخواستی در این رابطه نداشته باشند، چرا که تجهیزات و امکانات گروه محدود بوده و اماکن عمومی پر تردد در اولویت است.وی در انتها نیز گفت: ترکیب یک به ۵۰ وایتکس و آب، محلول مناسبی برای ضد عفونی اجسام است.

ضد عفونی سطح شهر توسط گروه نجات و امداد مردمی