×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های جانشینی دادور در نفت ستاره خلیج فارس

اختصاصی ،تجارت جنوب انلاین،طی روزهای اخیر دو گزینه‌ی مدیرعاملی شرکت ستاره خلیج فارس که از دو جبهه‎ی مختلف در وزارت نفت حمایت می‌شوند، تلاش‌های بسیاری برای ورود به بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان داشته‌اند و جالب‌تر این‌که یکی از این گزینه‌ها از این پالایشگاه بازدید نیز داشته‌ است و همین مسئله ظن تغییر قطعی محمدعلی دادور مدیرعامل فعلی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را تقویت می‌کند.

علیرضا امین، مدیرعامل فعلی پالایشگاه آبادان و مدیر عامل سابق پالایشگاه امام خمینی(ره) یکی از این گزینه‌هاست که اصالتاً اهل زرین‌دشت از توابع شهرستان داراب استان فارس است و تا مقطع فوق‌لیسانس مهندسی شیمی در گرایش پالایش نفت و گاز تحصیل کرده و با 56 سال سن مدیرعاملی شرکت پالایش نفت اصفهان، مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، عضویت در هیئت‌مدیره‌ی شرکت پالایش نفت شیراز و مدیرعاملی شرکت توسعه صنایع پالایش نفت نیز در کارنامه‌ی وی دیده می‌شود؛ جالب‌تر این‌که وی شناخت خوبی نیز از هرمزگان دارد و مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس را نیز تجربه کرده و به‌خوبی با جغرافیای هرمزگان آشناست.

غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت نیز از دیگر گزینه‌هاست که در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی و عضو هیئت‌مدیره این شرکت بود و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۹ برای مدت ۱۰ سال مدیرعاملی شرکت پتروپارس را بر عهده داشت. منوچهری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی راه‌وساختمان از دانشگاه تهران و دکتری مهندسی عمران و محیط‌زیست از دانشگاه آخن کشور آلمان است که در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر نیرو بود و به‌خوبی با ساختار کار در بخش دولتی و خصوصی آشناست.

با این تفاسیر در روزهای آینده خبرهای مهمی از ستاره خلیج فارس و سرنوشت مدیریتی این پالایشگاه مهم مخابره خواهد شد که می‌تواند آینده‌ی بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان را رقم زند.

حال باید دید سهم هرمزگان در این گمانه زنی ها چه خواهد شد آیا نمایندگان باز هم خنثی برای استفاده از نیروهای هرمزگان خواهند بود؟ یا شاهد دادوری جدید در این جایگاه خواهیم بود همانگونه که بیشترین نیروهای مدیریتی به یک استان همجوار اختصاص دارد!

برچسب ها :