×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
بندر چند منظوره سیریک نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین عباس‌نژاد در حاشیه بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک  با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی دولت رونق اقتصادی با هدف تامین معیشت ساحل‌نشینان است، اظهار داشت: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل دریایی از جمله احداث و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره سیریک را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این بندر به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در رونق دریانوردی، فراهم شدن بسترهای اقتصادی از جمله توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا افزایش راندمان اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی و رونق بخشی به معیشت مردم بومی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر آماده‌سازی تمامی بخش‌های این بندر تا پایان تیرماه تاکید کرد و ادامه داد: زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مجموعه نیازهای آن در بخش پسکرانه و اسکله‌ها کامل و مهیا باشد.‌

عباس‌نژاد با اشاره به تجربه بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر اضافه کرد: تا نهایی شدن این طرح مردم محور جلسات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های زیرساختی با حضور معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مدیران بنادر شرق ومجموعه فرمانداری شهرستان سیریک برگزار می‌شود.

وی از تشکیل کارگروهایی به‌منظور رفع نیازها و برطرف سازی موانع و مشکلات احتمالی سایر دستگاه‌های همکار مستقر در این بندر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این طرح مهم بندری در نیمه دوم سال همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان مورد بهره برداری قرار بگیرد.

گفتنی است؛ بازدید مدیرکل و شورای معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندر چندمنظوره سیریک و نشست با فرماندار شهرستان این شهرستان با هدف سرعت‌بخشی در روند فعالیت‌های دریایی و بندری این بندر تجاری صورت گرفت.

بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود. بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo