×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تقویت باورها در جامعه منجر به دوری از مواد مخدر می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، شیخ یوسف جمالی در آئین گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مراکز تصمیم ساز نقش ویژه ای در کاهش معضلات دارند، افزود: مراکز تصمیم ساز و فرهنگی تا روی اخلاق و ارزش های ایمانی کار نکنند مسئله حل شدنی نیست.
وی با تاکید بر الگو سازی در نوع مبارزه با مواد مخدر افزود: تا زمانی که تقاضا در این خصوص وجود داشته باشد وضع بر همین منوال است و تصمیم سازان باید بروی مسائلی کار کنند که باعث کاهش تقاضا شود و زمانی که این مهم محقق شد مشکل مواد مخدر هم حل می شود.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس ابراز امیدواری کرد، در تصمیم گیری های کلان همه عزم ها جمع شود تا ضمن پیاده سازی روشی تاثیرگذار شاهد عالی شدن جامعه از لحاظ کاهش مواد مخدر باشیم.
وی تصریح کرد: همه مشکلات از جمله مواد مخدر باید بصورت ریشه ای حل شوند و برای تحقق این مهم همه باید احساس کنیم که در حال غرق شدن هستیم و بایستی برای آن چاره اندیشی کرد.
شیخ جمالی از بخشی نگری تصمیم گیران به عنوان یک معضل یاد کرد که کمکی به حل مشکل نخواهد کرد.
وی از مراکز فرهنگی خواست تا بر روی اخلاق و ارزش های ایمانی کار کنند تا با تقویت باورها از گرایش جامعه به سمت مواد مخدر جلوگیری شود.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه مواد مخدر به شرع آسیب وارد می کند، گفت: فردی که اعتیاد دارد دین و زندگی برایش مفهوم ندارد و در این شرایط است که شاهد بالا رفتن آمار خودکشی خواهیم بود.
شیخ جمالی گفت: وقتی افراد در جامعه به لحاظ بیکاری، طلاق افراد ناباب و… دچار آسیب می شوند زمینه گرایش به سمت مواد مخدر در آنها تقویت می شود از این رو تلاش های ما برای بهبود شرایط باید زیربنایی تر باشد در غیر این صورت دچار دور باطل می شویم و نتیجه ای به دست نخواهیم آورد.
وی با ابراز تاسف از تلفات در راه مبارزه با موادمخدر گفت: مرزبانان و کسانی که در صف مبارزه با مواد مخدر هستند مظلوم واقع شده اند و به دلیل شرایط موجود در این راه شهید می شوند و خانواده آنها دچار آسیب می شوند.
به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، نهادهای دست اندرکار باید از ارائه آمار فراتر رفته و به آن اکتفا نکنند چرا که تا زمانی تقاضا وجود دارد وضع بر همین منوال خواهد بود.
وی تقویت باور را بهترین وسیله برای کاهش تقاضای مواد مخدر دانست که باید برای آن هزینه پیش بینی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo