×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نرخ مشارکت اقتصادی استان هرمزگان اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بر اساس برآورد جمعیتی سال ۱۳۹۶، جمعیت استان حدود ۱.۸ میلیون نفر بود که ۵۵.۲ درصد در مناطق شهری و ۴۴.۸ درصد در مناطق روستایی و غیر ساکن زندگی میکنند.

نتایج حاصل از طرح آمارگیری نیروی کار حاکی از آن است که نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۱۳۹۶، ۳۹ درصد و نرخ بیکاری استان در این دوره زمانی ۹ درصد بوده است.

جمعیت فعال اقتصادی استان در سال ۱۳۹۶ بر اساس طرح مزبور ۵۰۹۶۵۸ نفر و جمعیت شاغل و بیکار به ترتیب ۴۶۳۶۳۰ و ۴۶۰۲۷ نفر بوده و سهم شاغلان بخش کشاورزی، صنعت و خدمات استان در سال ۱۳۹۶ به ترتیب ۱۹.۴، ۳۰.۴ و ۵۰.۳ درصد است.

در سال ۱۳۹۶ تعداد شرکت های تعاونی در حال بهره برداری استان ۲۶ شرکت با سرمایه ۱۴۲۶۷ میلیون ریال و اشتغال ۳۳۰ نفر بوده است سهم بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات از این تعداد شرکت های تعاونی در حال بهره برداری فعال به ترتیب ۳۴.۶، ۳۴.۶ و ۳۰.۸ درصد است.

تعداد دانشجویان موسسات آموزش عالی استان در سال تحصیلی۹۶-۱۳۹۵، ۶۹۵۳۵ نفر بوده که ۵۵ درصد مربوط به مردان و ۴۵ درصد مربوط به زنان است.

براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال ۱۳۹۶ تعداد مجوز تاسیس کارگاه های صنعتی استان ۳۵۶ فقره و تعداد پروانه بهره برداری کارگاه های صنعتی استان ۱۰۳ فقره بوده است.

در سال ۱۳۹۶ میزان تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید دراستان به ترتیب ۴۸۴، ۲۴۰۲، ۲۵۶ میلیارد ریال ریال گزارش شده است.

این استان از لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP ) در سال ۱۳۹۴ رتبه ۱۴ قرار دارد.

در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات و واردات استان به ترتیب ۱۵۵۳۰۵۱۹ و ۱۶۹۹۳۸۹۷ هزار دلار است.