×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تابستانی به یادماندنی با طرح مسجد کانون نشاط در روستای هاشم آباد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مصیب رجایی – تابستان، فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و فرصتی برای تجدید قوای کودکان، نوجوانان و جوانان محصل و دانشجو است و این ایام فراغت با برنامه ریزی و مدیریت اصولی می تواند منشا تحول در زندگی این قشر آینده ساز باشد.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از پتانسیل، ظرفیت و امکانات بومی هرمحله و یا روستا همه ساله با شروع فصل تابستان اقدام به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت با اجرای برنامه های متنوع، جذاب و اثرگذار فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، ورزشی، کتابخوانی، مشاوره ای، اردویی، کارگاه های سبک و مهارت های زندگی می کنند.

استفاده از فضای معنوی مساجد، تنوع رشته ها، بهره گیری از مربیان متعهد، باتجربه و متخصص و اعتماد خانواده ها ازجمله ویژگی هایی است که پایگاه های اوقات فراغت کانون ها را با سایر پایگاه ها متمایز می سازد.

کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) روستای هاشم آباد شهرستان حاجی آباد یکی از کانون های فعال استان هرمزگان در امر برگزاری طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» است که با اجرای این طرح کودکان، نوجوانان و جوانان روستا را جذب مسجد کرده است.

به منظور کسب اطلاع از ابعاد مختلف طرح «مسجد کانون نشاط» در روستای هاشم آباد به سراغ امین هاشمی پور مدیر جوان کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) رفتیم که در ادامه ماحصل این گفتگو را با هم مرور خواهیم کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) روستای هاشم آباد شهرستان حاجی آباد گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون «مسجد کانون نشاط» از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

وی از تشکیل تیم فوتسال رده نوجوانان به عنوان شاخص ترین برنامه طرح اوقات فراغت کانون یاد کرد و افزود: این تیم ۳۰ نفره به صورت منظم و مستمر در زمین چمن مصنوعی روستای هاشم آباد تمرین می کند و هفته ای سه بار نیز برای انجام بازی دوستانه به روستاهای شهرستان حاجی آباد می رود که آخرین بازی آن با تیم نوجوانان روستای طاشکوئیه بود.

هاشمی پور ادامه داد: تشکیل گروه سرود پسران و تمرین منظم در فضای شبستان مسجد یکی دیگر از برنامه های تابستانه کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) است.

وی از برگزاری کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن و صحیح خوانی نماز ویژه پسران و دختران کودک و نوجوان روستا به عنوان بخش دیگری از برنامه های اوقات فراغت کانون نام برد و اظهار کرد: بیش از ۵۰ نفر از دختران و پسران عضو کانون در این کلاس که هفته ای چهار روز برگزار می شود، شرکت می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) روستای هاشم آباد شهرستان حاجی آباد گفت: برگزاری دوره آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات با حضور ۴۰ نفر از نوجوانان و جوانان با همکاری هلال احمر از دیگر برنامه هاست.

وی، برگزاری اردوهای درون شهرستانی را یکی دیگر از برنامه های تابستانه کانون ذکر کرد و افزود: ۱۵ نفر از پسران در نیمه اول مرداد و ۲۲ نفر از دختران در اول شهریور ماه جاری به اردوی گردشگری آبشار تزرج و چشمه سبز پوشان شهرستان حاجی آباد اعزام شدند.

هاشمی پور اضافه کرد: شنا و آب بازی، شرکت در گعده های فرهنگی تربیتی، کوهنوردی، پیاده روی، بازی والیبال، نماز جماعت و پذیرایی ازجمله برنامه های این اردو بود.

وی برپایی موکب به مناسبت دهه اول محرم را یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) معرفی کرد و گفت: این موکب با همکاری پایگاه بسیج و هیات مذهبی در ورودی روستا راه اندازی شده بود که در کنار برنامه های عزاداری و سینه زنی، از سوگواران حسینی نیز پذیرایی می کرد.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری ولی عصر(عج) بیش از ۶۰ نفر عضو دارد و در سال ۱۳۹۰ در مسجدی به همین نام روستای هاشم آباد شهرستان حاجی آباد تاسیس شد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo