×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فولاد هرمزگان از ظرفیت‌های صنایع مرتبط استفاده می‌کند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرزاد ارزانی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ میزان ۵۸۲ هزار تن صادرات داشته‌ایم و این در حالی است که در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن صادرات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما در نیمه اول سال ۹۷ روند طبیعی را طی می‌کردیم و برنامه صادر کردن همان یک میلیون و صد هزار تن بود و همچنین قصد داشتیم اختلاف حدود ۳۰۰ هزار تنی تولید را نیز در بازار داخلی جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: در نیمه دوم سال ۹۷ به دلیل تحریم‌های اعمال شده کاهش داشتیم، وقتی چنین تحریم‌ها و اتفاقاتی رخ می‌دهد افراد صبر می‌کنند تا ببینند چه اتفاقاتی در آینده پیش می‌آید؛ سکته‌ای که در نیمه دوم سال ۹۷ اتفاق افتاد نیز به همین دلیل بود.

ارزانی اضافه کرد: در حال حاضر در سه ماهه اول سال ۹۸ به روند قبلی بازگشتیم، سفارش‌هایی که از قبل داشتیم در نیمه اول سال ۹۷ صادر شد، پس از اتمام سفارشات در نیمه دوم سال با صبر خریداران مواجه شدیم و اکنون در سال ۹۸ باز سفارشات خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۸ میزان ۴۷ درصد از کل فروش شرکت فولاد هرمزگان مربوط به صادرات بوده است.

ارزانی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های فولادی و گندله‌سازی استان نیز گفت:تلاش ما در راستای همکاری با صنایع مرتبط است چرا که با موازی‌کاری نمی‌توان به توسعه و پیشرفت رسید.

وی ادامه داد: با تلاش و همکاری صنایع مرتبط می‌توان به پیشرفت و افزایش ظرفیت تولید مورد نظر رسید و همه در کنار هم باید در این پیشرفت سهیم باشیم همچنین در مرحله‌ی آخر کشور ما از این همدلی سود خواهد برد.