×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تضعیف دولت تضعیف حاکمیت است/از سعه صدر و نجابت مردم هرمزگان سپاس‍گذاریم

سعید ناجی صبح امروز در نشست صمیمی با اصحاب جراید، رسانه‌ها، مدیران صفحات و گروه‌های فضای مجازی فعال هرمزگان، اظهار کرد: هرچقدر اطلاعات به‌درستی، با دقت، به‌موقع و با شفافیت لازم تبادل شود موجب رشد و توسعه و جلوگیری از انحرافات در جامعه خواهد شد.

وی افزود: هدف همه ما در یک نقطه متمرکز است و آن ارائه شرایط مناسب زندگی و تأمین رضایت مردم است؛ در ساختار نظام سیاسی ما هدف تعالی تأمین آسایش و سعادت مردم است و تمامی سیاست‌گذاری‌های نظام، درگیری‌های بین‌المللی و داخلی همه از این نقطه نشئت می‌گیرد که مأموریتی داریم و آن تعالی انسان و رشد آن است تا بتواند به نقطه مناسبی برسد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان بیان کرد: این ملت و کشور در جهت سعادتمندی قدم برداشته، گاهی تضادی بین منافع به وجود می‌آید و همه ما مسئولیم در این حوزه مسئولانه عمل کنیم.

ناجی ادامه داد: خوشبختانه در هرمزگان هم به‌واسطه درک سیاسی، سعه‌صدر، نجابت و تحمل دشواری‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین توسط مردم و هم به‌واسطه مدیریت خوب استان شرایط خوبی در این روزها داشتیم و امیدواریم بتوانیم پاسخ این محبت و شناخت خوب مردم را بدهیم.

وی افزود: شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان وظیفه خود می‌داند سطح تعامل با رسانه‌ها را افزایش دهد و یکی از وظایف ما در این حوزه انتشار و انعکاس خدمات دولت است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان بیان کرد: برخی افراد دولت را بخش کوچک یا ضعیف حاکمیت می‌پندارند، حال‌آنکه دولت مجموعه‌ای عظیم، مؤثر و قابل‌توجه است به‌نحوی‌که می‌تواند بیشترین تأثیر را در روند حرکت جامعه بگذارد.

ناجی خاطرنشان کرد: تمامی نقدها ضمن محترم شمردن باید با هدف اصلاح باشد نه تخریب؛ همه انتقادات می‌تواند در راستای تقویت نظام بیان شود نه بهانه قرار دادن برای تضعیف دولت، چراکه تضعیف دولت تضعیف حاکمیت است و باعث شکاف بین مردم و حاکمیت خواهد شد.

وی ابراز کرد: دولت نقد را محترم می‌شمارد و خواستار حوزه رسانه‌ای فعالی برای به‌نقد کشیدن همه ارکان دولت است، اما نقد را به شیوه منصفانه و در جهت سازندگی طلب می‌کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان تصریح کرد: رسانه‌ها با برداشت صحیحی از اندازه، قواره و جایگاه دولت در حاکمیت به موضوع نقد بپردازند و به نحوی حرکت نکنند که موجب فاصله حاکمیت و مردم و به بار آوردن هزینه برای نظام شود.

ناجی بیان کرد: انتشار اخبار در حوزه افکار عمومی به نحوی صورت گیرد که مردم از عملکرد دولت آگاه شوند، آگاهی مردم مجرای توفیق دولت است، اگر جامعه از خدمات دولت آگاه شود بسیاری توطئه‌ها علیه کشور خنثی می‌شود.

وی اظهار کرد: باید پیوند جدی بین جامعه، دولت و مجموعه حاکمیت داشته باشیم و مراقبت بیشتری از پرداختن به موضوعات صورت بگیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما تأکید به وحدت و انسجام ملی داریم و همه اقشار در حوزه‌های مختلف و با اندیشه‌ها و مذاهب مختلف را به حضور پررنگ در انتخابات دعوت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان تلاش می‌کنیم فرایندی را کارسازی کنیم تا مدیران در برابر رسانه‌ها پاسخگو باشند، البته گاهی توضیح ندادن در مورد مسئله‌ای نیز خود نوعی پاسخگویی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان افزود: مدیرانی که نسبت به رسانه‌ها پاسخگو نیستند رصد می‌شوند و برخوردهای لازم با آن‌ها می‌شود.

ناجی ادامه داد: رسانه‌ها و فعالی مجازی باید توجه داشته باشند که به آنچه می‌تواند موجب سوءاستفاده معاندین قرار گیرد دامن زده نشود، انتظار ما رفتار هوشمندانه، عاقلانه و صادقانه است.

وی اظهار کرد: همه باید با هم در مقاطعی با زمان‌شناسی وظیفه خود را درست عمل کنیم، ما به این موضوع واقفیم که تمامی اصول انسانی باید محترم شمرده شود و رسانه باید آزاد باشد اما در موقعیت‌های خاص این انتظار از همه وجود دارد که منافع ملی را مدنظر داشته باشند و این مقطع نیز یکی از این مقاطع بوده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان بیان کرد: مردم ما روش دین‌داری و پرداخت به آداب دینی را خوب بلدند و ما باید اسباب زندگی و کار آن‌ها را فراهم کنیم و به آن بپردازیم.

برچسب ها :